בתחילת כל חודש כל לקוחותינו מקבלים למייל דו"ח סיכום חודש קודם שבו המון נתונים שחשוב לנו לשקף ללקוחתינו. במאמר הזה נסביר בנתוני לקוח אמתיים מהם המדדים וכיצד לקרוא אותם נכון.

מדד ראשון – כמות כניסות חודשית לאתר ומדדי איכות

כאן אנחנו יכולים לראות את כמות הכניסות באופן מפורט. הנתונים הם לכניסות אורגניות בלבד (הנתונים מתייחסים לחודש אחד) :

  • סך כל המבקרים באתר
  • כמה מתוכם הם מבקרים חדשים שהגיעו בפעם הראשונה .
    נתון זה גם נותן לנו אינדיקציה לטיב הקידום וכמות החשיפה לגולשים חדשים.
  • כמות הביקורים באתר – חשוב להבדיל בין ביקורים למבקרים כי יכול מאוד להיות שמבקר (גולש) ביקר יותר מפעם אחת וגם זה חשוב לדעת.
  • ממוצע ביקורים לגולש – משקף את מה שכתבנו בסעיף למעלה. כאן ניתן לראות שגולש בממוצע ביקר 1.19 פעמים באתר.
  • זמן ממוצע לכל מבקר – גם זהו פרמטר חשוב. ניתן לראות שהזמן הממוצע למבקר הוא 1:49 שזה סך הכול זמן ממוצע סביר.
  • ממוצע דפים נצפים – בכמה דפים צפה כל גולש בממוצע.
נתוני כניסות גולשים

מדד שני - השוואת כמות כניסות מול חודש קודם

 

במדד זה נבחן את כמות הכניסות מול חודש שעבר כדי לראות אם ישנה התקדמות, עמידה במקום או ירידה ועל פי הממצאים נדע כיצד לפעול.
חשוב לומר שגם אם הנתונים בירידה מסיבה כזו או אחרת אנו משקפים זאת ללקוח כדי שתהיה שקיפות ושהלקוח יהיה שותף למצב האתר שלו. לעתים בשיחות עם הלקוחות אנו מבצעים פעולות יעילות שמקדמות את האתר והכניסות.

גרף חודש מול חודש - קידום אורגני

בדוגמה זו ניתן לראות השוואה של חודש אפריל מול חודש מרץ
באתרו של אחד מלקוחותינו.

ישנה עלייה של 41.55% בכמות המבקרים באתר.

בחודש מרץ נכנסו 9,257 גולשים ובאפריל 13,103 גולשים.

  • העלייה החדה היא תוצאה של קידום אורגני לביטויים רלוונטיים.

מדד שלישי - מקורות תנועה

במדד זה אנו משקפים ללקוח את מקורות התנועה שמהם הגיעו גולשים לאתר באחוזים.
בדוגמא  זו ניתן לראות כי 60.9% מכלל התנועה לאתר מגיעה מהמקור של התנועה האורגנית (תוצאות החיפוש בגוגל)

במקום השני עם 22.4% נמצא החיפוש הממומן (קמפיינים בגוגל).

הפקת המסקנות מצד הלקוח יכולות להיות רבות, אולי יבחר להגדיל את תקציב הקמפיין בגוגל, אולי יבחר דווקא להגדיל את התקציב ברשתות החברתיות מכיוון שכמו שרואים כאן, התנועה מהרשתות החברתיות דלה מאוד.

כל לקוח בוחר, יחד עם ייעוץ שלנו, את האסטרטגיה הנכונה עבורו על פי תחום עיסוקו, מתחריו והמדדים.

מקורות תנועה - קידום אורגני

מדד רביעי - עשרת הדפים הנצפים ביותר בתנועה האורגנית

בכל דו"ח נשקף ללקוח את עשרת הדפים הנצפים ביותר בתנועה האורגנית.
הסיבה לכך היא שהלקוח ידע אילו דפים הכי פופלריים באתר שלו והאם הוא מרוצה או שמא ירצה לקדם דף מוצר או קטגוריה שכרגע לא נמצאים בעשרת הדפים המובילים.
שיקוף נתון זה הוא גם אינדיקציה ליצירת אסטרטגיית קידום.

דפים מובילים - דוח קידום אורגני

מדד חמישי - שיקוף מיקומים לביטויים

הסבר טבלה:

מילת המפתח  – זה בעצם הביטוי שאיתו הגולשים מחפשים את מה שהם רוצים למצוא.

חיפושים מקומיים– כמות החיפושים שאנשים מחפשים את הביטוי בכל חודש.

אפריל 30 – מיקום הביטויים בסוף חודש אפריל.

מאי 30 – מיקום הביטויים בסוף חודש מאי.

ניתן לראות כי האתר בדוגמא נמצא בהמון ביטויים בדף הראשון במיקומים מעולים.
הרבה מהביטויים עלו במספר מקומות וביטויים אחדים ירדו מקום אחד או מספר מקומות.

** ככל שהאתר נמצא ביותר ביטויים בדף הראשון כך החשיפה גדולה יותר לקהלים שונים שמחפשים מוצרים שונים באותו התחום

לדוגמא:  גולש אחד מחפש נעליים לגברים וגולש שני מחפש נעליים חומות לגברים.

שני הגולשים יגיעו לתוצאות של חנויות נעליים אך כל אחד מהם יגיע לדף אחר. או באותו האתר או שכל אחד מהם יגיע לאתר אחר.

** את רוב הגולשים זוכים לקבל אתרים במקומות ראשון עד מקום חמישי בתוצאות החיפוש כשמקומות שש עד עשר מקבלים הרבה פחות אך עדיין מקבלים אחוז קטן.
אתרים שלא נמצאים בדף הראשון בגוגל כמעט ואינם זוכים לחשיפה, שלא לדבר על כניסות לאתרים שלהם.

שיקוף מיקומים - דוח קידום אורגני

מדד שישי - כמות לידים ותוצאות מכירות 

מכירות

כאן נוכל לראות כמה הכניס הלקוח שלנו בחודש אפריל בלבד.
 בתמונה רואים את המכירות  בעשרת המוצרים המובילים לאותו החודש.

** חייבים להודות שהעובדה שהלקוח משלם 4,000 שקל בלבד כל חודש לקידום אורגני ומרוויח מכך את הסכומים האלו זה בהחלט שווה את זה…

לידים

במשפט אחד – מה זה ליד:
ליד זה בעצם כשלקוח פוטנציאלי מסיים תהליך שעובר באתר ומשאיר פרטים בטופס או בשיחת טלפון.

רוב האתרים שאינם אתרי מכירות און ליין, מטרתם היא יצירת לידים והפיכת הגולשים ללקוחות משלמים.

בדוגמה זו רואים שהלקוח קיבל בחודש אפריל 115 לידים :

  • 41 לידים בדף צור קשר (שחייב להיות בכל אתר שמוכר שירות מכל סוג)
  • 24 לידים בטופס צף ( טופס השארת פרטים שמופיע בכל דף ונשאר עם הגולש גם כשהוא גולל למטה את הדף)
  • 51 שיחות טלפון.

** בקידום אתרים יש לנו את היכולת לנטר אחר כל ליד בעזרת כלים ומערכות שונות.

בלידים שבצורת טפסים ניתן לראות שם, מספר טלפון, מיילים ותוכן הודעה.

בלידים בצורת טלפון ניתן לראות את מספר הטלפון ממנו התקשרו, השעה שהתקשרו ואפילו ניתן לשמוע את השיחה שהתקיימה בין הלקוח המתעניין לבין מי ששוחח עמו מטעם האתר.

כלי זה הינו כלי יעל מאוד שבעזרתו ניתן גם לשפר ולייעל את רמת השירות ולשפר את אחוזי המכירות הטלפוניות.

כל הלקוחות שלנו מקבלים גישה למערכת שמיעת השיחות לטובת כך.

מקור הליד

 חודש אפריל

דף צור קשר

41

טופס צף

24

טלפון

50

סה"כ

115

 

בכל חודש כלל לקוחותינו מקבלים דו"ח יפה ומפורט עם כל המדדים שעכשיו ראיתם והכרתם.

נסכם בשלוש נקודות למה הדו"ח החודשי כל כך חשוב לכם כבעלי עסקים וכלקוחות קידום אורגני:

  • הכרה, הבנה ומעקב תמידי היכן האתר שלכם עומד ביחס לעבודת הקידום האורגני.
  • שיקוף ושקיפות חברת הקידום מולכם ויצירת שיתופי פעולה על מנת לשפר תמיד את המצב.
  • ככה תדעו שהכסף שאתם משלמים עובד ועובדים בשבילכם עבורו.

פתאום הבנתם שאתם עובדים עם חברת קידום שלא שולחת לכם דו"ח או ששולחת דו"ח שטחי ולא מפורט?  כדאי מאוד שתשנו את זה.

מעוניינים שנבדוק את האתר שלכם ונשלח לכם דו"ח מקצועי ומפורט ללא עלות?  לחצו  כן 
יש לכם עוד שאלות בנושא הקידום האורגני ? לחצו על שאלות ותשובות