קידום ממומן בגוגל = פרסום בגוגל

בגוגל מנסים מאד חזק למקסם את הרווחים שלהם במנוע החיפוש דרך תוצאות החיפוש.

בעוד שבקידום אורגני הלקוח אינו משלם על המיקומים שהאתר שלו מגיע ואינו משלם על לחיצות וכניסות לאתר, בפרסום הממומן המודעה תופיע במקומות הראשונים והלקוח ישלם על כל הקלקה ועל "הזכות" להיות בראש העמוד. תמיד ליד המודעות הממומנות יהיה כתוב "מודעה", אם כי גוגל מנסים לטשטש את ההבדלים ולהקטין ככל שניתן את המילה "מודעה", שוב, מתוך רצון להרוויח כמה שיותר מכיוון שעל כל הקלקה הם מקבלים כסף.

תמונה לדוגמה לתוצאות קדיום ממומן / פרסום בגוגל

איך גוגל בוחר מי יופיע בקידום הממומן ?

עשרות ולעתים מאות עסקים מתחרים על הביטויים דומים.
בתחום המטבחים לצורך הדוגמה, עשרות חברות מטבחים מתחרות בניהן על המקומות הראשונים במודעות הממומנות על הביטוי "מטבח כפרי". אם כך, כיצד גוגל "בוחר" את שלושת העסקים שיהיו בראשית העמוד הראשון?

 

חברת גוגל ייצרה נוסחה המורכבת משלושה מרכיבים עיקריים:

  1. ציון איכות – לכל מודעה ניתן ציון איכות המורכב בעצמו ממרכיבים שונים שעיקרם רלוונטיות המודעה לנושא, עמידה בחוקי המודעה שגוגל יצרו ועוד.
  2. מחיר – המחיר עובד בשיטת מכרז, כלומר מי שיציע את המחיר הנכון (והגבוה) ביותר לביטוי יזכה להופיע במקומות הראשונים בפרסום בגוגל הממומן. לכל ביטוי גוגל מייצר תמחור שנע בין שקלים בודדים לעשרות ואף מאות שקלים (לקליק אחד) בהתאם לרמת התחרותיות והביקוש לביטוי.
  3. דף הנחיתה שאליו המודעה מפנה – ככל שדף הנחיתה, בין אם דף שנוצר במיוחד או דף מתוך אתר העסק, יהיה איכותי יותר ורלוונטי יותר לביטוי כך גוגל יתגמל את הלקוח ויציב אותו במקומות הראשונים בקידום ממומן בגוגל.

אז למה צריך בכלל קידום אורגני אם עושים קידום ממומן בגוגל?

שאלה טובה.

נתונים שגוגל מפרסמים מראים שעדיין ולמרות היעילות של הקידום הממומן, מעל 80% מהגולשים מדלגים על המודעות הממומנות ועוברים לתוצאות האורגניות. הסיבות לכך הן רבות אך העיקריות שבהן שאנשים בוטחים בגוגל וחושבים שהתוצאות האורגניות הראשונות הן הרלוונטיות והאיכותיות ביותר למה שחיפשו בעוד שהתוצאות שכתוב לידן מודעה הן תוצאות "קנויות" (שזה באמת מה שהן)

מדוע השילוב של קידום אורגני ו קידום ממומן הוא שילוב מנצח?

קידום אורגני נחשב לאיכותי ביותר שמביא את הגולשים המדויקים ביותר מבין כל שיטות השיווק. יחד עם זאת, קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח שיעילותו יכולה להראות לאחר חודשים של עבודה ולכן לבינתיים הפרסום בגוגל הממומן מייצר תוצאות מידיות, מגדיל את כמות הכניסות לאתר ומשפר את הפרמטרים גם לקידום האורגני. בנוסף קידום ממומן בצורותיו השונות יכול לשפר את תדמית המותג ברחבי הרשת.

כאשר הקידום האורגני יכנס לפעולה והאתר יעלה למקומות הראשונים הוא שם להישאר ללא צורך לשלם לגוגל ואז אפשר יהיה לנווט את התקציב של הקידום הממומן לביטויים שהאתר עדיין לא הגיע למקומות הראשונים אורגנית וחוזר חלילה.

אם יודעים כיצד לעבוד במקצועיות בשתי צורות הקידום הן מחזקות זו את זו. - הקידום הממומן בגוגל תורם ל קידום האורגני בידע ונתונים על מילות חיפוש וביטויים חזקים שכדאי לשים עליהן דגש אורגנית ומפרט על פילוחי שוק וממצאים דמוגרפיים. הקידום האורגני תורם לקידום הממומן ע"י שיפור איכות דפי הנחיתה באתר ואיכות האתר באופן כללי, בשל כך המודעות הממומנות מקבלות ציון איכות גבוה ומופיעות במקומות הראשונים במודעות באופן קבוע

הסיבה החשובה ביותר – מייצרים לקוחות משני הערוצים ולא מפספסים אותם רק משום שלא ביצענו קידום אורגני או פרסום בגוגל שהוא הקידום הממומן.

זהו צעד קטן בשבילך, צעד גדול לעסק שלך

תמהיל נכון של בניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים יחד עם קידום אורגני
ושירותים משלימים יביאו את העסק שלך לגבהים חדשים שלא הכרת