הבאתם תנועה לאתר עם אחלה עבודת SEO אבל אין לכם מספיק המרות – CRO זו התשובה

כדי לקדם את העסק שלכם להצלחה ולשפר את המכירות באתר האינטרנט מומלץ להשתמש בתהליך CRO – הנקרא בעברית: שיפור יחסי המרה. תהליך זה מיועד לממש את מלוא הפוטנציאל השיווקי באתר ע"י ניתוח הפעילות העסקית בו, שיפור חווית המשתמש לגולשים ומיקסום הדרך בה ממירים גולש המבקר באתר לגולש המבצע פעולת קנייה. מטרתו של תהליך ה- CRO היא לא הגדלת התנועה באתר, אלא הקטנת מספר הגולשים העוזבים את האתר ללא ביצוע פעולה עסקית בו.
תוכן עניינים
CRO - שיפור יחס המרה

מה זה CRO?

CRO או בתרגום לעברית – שיפור אחוזי המרה (או יחס המרה), היא טכניקה המיועדת לשפר את אחוז ההמרה של אתר אינטרנט או של אפליקציה.
במילים אחרות ניתן לומר, שהכוונה היא לשפר את מכירת האתר.
דהיינו – לגרום לגולש מזדמן שנכנס לאתר להפוך מגולש פסיבי ללקוח פוטנציאלי של האתר.
להמיר אותו לבצע את הפעולה שאנו רוצים שיבצע –להפוך ללקוח שיבצע רכישה בפועל.

בתהליך שיפור יחסי המרה משתלבים כמה אנשי מקצוע ממיומנויות מקצועיות שונות, כגון:  אנשי מקצוע בעלי מיומנויות טכנולוגיות בתחום שיפור מהירות האתר, מעקב אחרי נתונים ושיפור חווית הגולש, מומחי שיווק דיגיטלי, כותבי תוכן וקופירייטרים, מעצבים גרפיים, אנשי פרסום ועוד.

תצמיחו את העסק אתנו wave seo חברה לקידום אתרים ו CRO

מהם סוגי ההמרות הקיימים?

  • השארת פרטי קשר של הגולש (המכונים – לידים)
  • הרשמתו של הגולש לרשימת הדיוור של האתר
  • הסכמת הגולש להשאיר את פרטי הקשר שלו בעבור הורדת חוברת הדרכה בחינם
  • הוספת מצרך לסל באתר
  • ביצע רכישה ע"י הגולש

איך מודדים את יחס ההמרה?

אם נכנסו לאתר 500 גולשים ורק 250 מהם השאירו פרטים או נרשמו לקבל ניוזלטר מהאתר (לדוגמה) – הרי שיחס ההמרה הינו 50%.

מספר האנשים שהומרו (כלומר: ביצעו פעולה אקטיבית) מתוך אלו שנכנסו לאתר לחלק למספר האנשים שנכנסו לאתר.
כל זה כפול 100 כדי ליצור את התוצאה באחוזים.

 מה ההבדל בין SEO ל CRO?

מטרת ה-SEO היא לפעול לשיפור האתר ושיפור חווית הגלישה ע"י אספקת תוכן מעניין ומחדש העונה לצרכי הגולש ומעניק לו תשובות לצרכיו.
זאת, מתוך שאיפה שהאתר ידורג על ידי מנוע החיפוש של גוגל במיקום הגבוה ביותר האפשרי.  דהיינו, קידום אתרים SEO  מטרתו להביא כמה שיותר תנועה אורגנית לאתר, ולא סתם תנועה- אלא כזו שתהיה הקהל הרלוונטי לאתר.

מטרת ה – CRO לעומת זאת היא שיפור יחס ההמרה של התנועה שהגיעה לאתר.

איך CRO תומך בהצלחת ה- SEO?     

השילוב בין SEO ל CRO יכול למקסם את הצלחתו של אתר אינטרנט ולכן האינטראקציה בין השניים מומלצת.
שילוב של השניים הללו יחד הוא האופטימלי.

הסיבות לכך הן:

  1. להביא את הלקוח להיכנס לאתר בפעם הראשונה – ההזדמנויות שאינן מנוצלות להרוויח לקוחות שיבצעו רכישה מתבטא בפער בין גולשים הרואים את התוצאה של האתר ומוצריו במנוע החיפוש לבין הגולשים שבפועל יקליקו על התוצאה.
    כדי ליצור אופטימיזציה של כמות הקליקים באתר רצוי לשלב יחד את עבודת מקצועני ה- CRO ו-SEO.
    כדי לממש אצל הגולש את הקריאה לפעולה חשוב שהגולש יצור קשר מוקדם עם האתר עוד לפני ביצוע הרכישה.
    למשל ע"י הרשמה לקבלת מיילים מהאתר, הורדת תוכן, הרשמה לימי עיון שמציע האתר, הרשמה לניוזלטר וכדו'. המטרה היא להתגבר על מחסום ההמרה הראשוני שהוא לחיצה על התוצאה במנוע החיפוש וכניסה ראשונה לאתר.
    כך, סולל ה SEO את הדרך ל CRO.
  2. שיתוף פעולה בתנועתיות של האתר – קידום אתרים ע"י SEO מקצועי ואיכותי יביא לתנועה רבה יותר באתר ולדירוגו גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל.
    כאשר גדלה כמות הגולשים באתר בעזרת ה- SEO נכנס לתמונה תהליך
    ה-,CRO המבצע בדיקות וניסיונות מתמידים כדי להגביר את חוויית הגלישה של הגולש.
    לדוגמה: מומחי ה- SEO יכניסו מילות מפתח בכותרות המאמרים ובתוכם, ירחיבו את התוכן באתר וייצרו תוכן מעניין ואטרקטיבי. מומחי ה -CRO ידאגו במקביל שעמוד המאמרים ייטען מהר ובקלות והגישה לתוכן תהיה ללא כל בעיות או עיכובים.
    תוך כדי פעילות האתר יכולים אנשי ה- CRO , למשל, ליצור טופס מילוי פרטים שונה מהרגיל, שיוצג רק לחלק מהגולשים ולאחר כמה שבועות לבדוק אם הייתה עלייה או ירידה בביקור בדף זה.
    תהליך זה נקרא A/B Testing.
  3. עבודה משותפת על משפך הרכישה – משפך הרכישה הינו המסע שעובר הגולש באתר.
    ישנם גולשים שלא מתקדמים לתחתית משפך הרכישה שסופו קנייה ויש כאלו המתקדמים במשפך עד לתחתיתו ונוקטים בפעולה אקטיבית של קנייה.
    שתי שיטות הקידום – יכולות להשפיע על כמות הגולשים שיגיעו לתחתית משפך המכירות.
    כך, שהמטרה היא לא רק הגברת התנועה באתר שעליה מושקע מאמץ אדיר, אלא גם (ואולי בעיקר) הנעה להגיע עד לסוף התהליך.

optimize

איך משפרים יחס המרה באתר אינטרנט?

נקודת המוצא הינה חווית הגלישה באתר מתוך עיניו של הגולש הממוצע.

השיטות בהן ניתן לעשות זאת:

 A/B Testing בדיקה לפי פרמטר בודד

עבודה על פרמטר אחד באתר מבחינת התוכן והעיצוב.
בדרך זו משקיעים בפרמטר בודד ולפי תגובות הגולשים מנסים להבין מה מביא לתוצאות הטובות ביותר.
כמה דוגמאות:

  • שינוי צבע של כפתור הלחיצה של "השאר פרטים"
  • בניית עמוד ארוך לעומת עמוד קצר שהיה נהוג עד עתה
  • שינוי תמונות
  • שינוי מבנה העמוד

  • שינוי אורך טופס מילוי הפרטים

בדיקה של מספר פרמטרים

משנים מספר פרמטרים במקביל. דרך זו איטית יותר מבחינת איסוף הנתונים וחיבורם לתמונה אחת שניתן להסיק ממנה מסקנות.
אולם, מצד שני בודקת כמה פרמטרים יחד.

לשלב בין שאלות של "איזה" ל"למה"

לשלב בין השאלות של "איזה עמוד מביא הכי הרבה המרות לאתר" לבין "למה דווקא הגולש הגיב לעמוד זה ולא לעמוד אחר".
לא רק איסוף נתונים, אלא גם ניסיון לפרש את תגובתו של הגולש.

מפות חום – מעקב אחר תנועות העכבר של הגולש

בדרך זו ניתן לעקוב אחרי התנהלותו של הגולש בדפי האתר השונים ולזהות היכן נתקל בבעיה כלשהי והאם יש צורך לשפר את נושא הניווט באתר.

טיפים חשובים לשיפור ה – CRO

עבודה על התוכן

לתוכן באתר יש השפעה גדולה ביותר על איכותו של האתר ויצירת תדמית מקצועית ומבינה עניין.
חשוב שהתוכן באתר יהיה מעניין, כתוב בצורה איכותית ומקצועית.
תוכן שיחדש לקורא ויענה על שאלות הקשורות לתחום העניין של האתר. שהגולש המחפש תשובות או הבהרות בעניין מסוים יוכל למצוא אותם באתר.

שדרוג עיצוב האתר

הגולש לא רק קורא את התוכן, אלא גם מתרשם מעיצוב האתר.
אתר נעים לעין מבחינה ויזואלית והמשתמש בתמונות מתאימות הינו גורם מפתח ברצונו של הגולש להמשיך ולשוטט באתר ואולי גם לבצע בו רכישה.

ביצועי האתר

גוגל נותנת חשיבות רבה לחוויית המשתמש באתר ומציבה בדירוג גבוה את האתרים המעניקים לגולשים חווית גלישה מהירה ואיכותית.
לכן, אם רוצים לעבוד על ה- CRO של האתר חשוב לתת את הדעת על מהירות הטעינה של האתר, על אבטחתו ועל מיעוט התקלות בו.
ובקיצור –  על כל סוגייה טכנית שעלולה להשפיע לרעה על חוויית הגולש.

אל תשכחו מי קהל היעד שלכם

חשוב להתאים את תוכן האתר ועיצובו הגרפי לקהל היעד של האתר.
יש לנסח את התוכן ולעצב את האתר כך ששני הפרמטרים הללו ידברו אל עולם התוכן של קהל היעד הפוטנציאלי.
לאורך כל התהליך חשוב לשים לב שהמיקוד נשאר קהל היעד הפוטנציאלי של האתר ולא זולג לקהל יעד לא רלוונטי.

שפר את יחס ההמרה

בין הגולש לאתר – שלבים

הרכשת הלקוח – חשיפת הלקוח אל האתר. יצירת מודעות לקיומו של האתר. תהליך זה נעשה דרך פרסומות בפלטפורמות המדיה השונים – פייסבוק, גוגל, אינסטגראם וכדו'.

המרה –  הלקוח כבר מצא את האתר ומתחיל לגלוש בו. בנקודה זו עלינו לגרום לו לעשות פעולה אקטיבית באתר. הציפייה היא כמובן לרכישה, אבל גם הרשמה לניוזלטר, לרשימת הדיוור, למועדון הלקוחות או לכל הצעה אחרת המועלת באתר – היא מבורכת.

שימוש חוזר – בשלב זה אנחנו רוצים לגרום לגולש שביצע פעולה אקטיבית – לחזור עליה.

רוב העסקים משקיעים את מרבית תקציביהם לקדם את שלב הרכשת הלקוח, אך לא מספיק משקיעות בהמרה (ב-CRO).
זאת, למרות שגובה ההשקעה הכספית בשיפור שיעור ההמרה של האתר הינה יותר כדאית ופחות יקרה מאשר ההשקעה בהרכשת הלקוח.

תהליך ה- CRO  לשיפור שיעורי ההמרה

כדי לבצע את תהליך ה- CRO כראוי יש לבצע תהליך חוזר על עצמו של שיפור האתר ולמדוד כל הזמן אם חל שיפור ביחס ההמרה בעקבות  התהליך, השיפורים והשינויים המתבצעים באתר.

האצבע צריכה להיות כל הזמן על הדופק, משום שכל אתר מתחרה עם אתרים נוספים בתחומו.
אתר המתסכל את הגולש או לא גורם לו חווית גלישה נעימה יכול להינטש על ידו והוא יחפש מענה באתר המתחרה.

ביצוע אופטימיזציה חוזרת ונשנית באתר הינה קריטית כדי לעלות על בעיות הנוגסות בחוויית המשתמש.

מה משפיע על חווית המשתמש באתר ועל שיעורי ההמרה?

  • אתר שאינו רספונסיבי- כלומר לא נוח וידידותי לגלישה במובייל.
    כיום, מרבית הקהל גולש באינטרנט דרך המובייל- בעלי אתרים שלא השכילו לשפר את האתר שלהם לגלישה נוחה במובייל יחוו גם נטישה גדולה של הגולשים שכן מגיעים לאתר שלהם, ובעקבות כך, גם ירידה במיקומים וקושי בהתקדמות ה SEO  . כך או כך ייאבדו מעל 80 % תנועה ובהתאם לכך המרות פוטנציאליות.
    עצה ידידותית ממני, דבר ראשון תשקיעו באתר שיהיה ידידותי ומותאם לגלישה במובייל.
  • דרישה ליצור חשבון מבריחה חלק מהגולשים באתר
  • תהליך צ’ק אאוט מסורבל גורם לגולש שלא לחזור ולגלוש בו
  • אם משלבים סרטון וידאו באתר הוא מגדיל משמעותית את שיעור ההמרה
  • אתר הנטען לאט מאבד שיעורי המרה. לעומת זאת, אתר הנטען מהר משפר המרות באופן משמעותי ואף את דירוג האתר בגוגל.
  • הסטטיסטיקה מצביעה על כך שלוקח לגולש 4 שניות של גלישה באתר כדי לגבש רושם ראשוני חיובי עליו.
    אם זה לא קורה במסגרת הזמן הזה – הגולש נוטש את האתר ולא חוזר לגלוש בו.
    מבחינת העסק – זהו לקוח שהלך לאיבוד.
  • טופס מילוי או הרשמה נוח לגולש מגדיל את שיעור ההמרה של האתר
  • כשהאתר מדגיש את יתרונות המוצר או השירות שהוא מציע – הגולש מוצא בו עניין וממשיך לקרוא בו.
    חשוב להסביר את היתרונות באופן פשוט וממוקד.
  • חשוב שהקריאה להנעה לפעולה תהיה ברורה ומודגשת באתר ואף תחזור על עצמה בדפי האתר השונים. חשוב גם לגבות את עיצוב כפתורי הלחיצה של ההנעה לפעולה בטקסט מדרבן, כגון: "צור קשר כעת!".

תצמיחו את העסק אתנו wave seo חברה לקידום אתרים ו CRO

הצלחה עסקית תלויה לא מעט בתהליך ה- CRO

כשתהליך שיפור אחוזי ההמרה באתר מצליח הוא מקדם את ההצלחה של העסק באופן משמעותי.
ככל שנצליח להמיר יותר אנשים, כך יהיו לעסק  יותר לקוחות.
חלקם יבצעו קנייה באתר וחלקם רק ישמרו קשר עם האתר ואולי בעתיד יבצעו רכישה.
לכן, תהליך ה-  CRO חשוב לכל אתר עסקי בכל תחום, המעוניין למשוך אליו כמה שיותר לקוחות.
כיום, בעלי עסקים רבים יודעים שחוויית המשתמש והנעתו לבצע קנייה היא המטרה שאליה יש לשאוף.
לשם כך, יש להניע בחוכמה את תהליך ה- CRO ללא הרף – לנתח נתוני גלישה, ליישם באתר שינויים ושיפורים כל הזמן, בד בבד עם דאגה לעיצוב האתר ותשומת לב לרמת התוכן המפורסם בו.

חשוב גם לזכור, שההשקעה הכספית בשיפור שיעור ההמרה באתר הינה משתלמת וחייבת לבוא בד בבד בהשקעה בפרסום חיצוני.
זאת מכיוון, שבתהליך ה- CRO משקיעים בגולשים שכבר גלשו באתר.
וסיבה שניה היא – ההצלחה הנמוכה בהבאת לקוחות חדשים דרך פרסום בפלטפורמות המדיה הדיגיטלית השונות.

כשמבצעים תהליך נכון ומקצועי של CRO ניתן בעזרתו למפות את החולשות והחוזקות של האתר ולזהות את האלמנטים שיש לשפרם.

השיפור יביא את הגולשים לבצע את מה שהעסק רוצה – להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים ולגרום להם לבחור לרכוש את המוצר או השירות דווקא באתר שלנו.

יותר רכישות = יותר הצלחה כלכלית לעסק.

WAVE- SEO – מתחייבת למקצועיות ולמקצוענות

לחברת  WAVE- SEO יותר מעשר שנות ניסיון בקידום אורגני מוצלח לעסקים רבים, שהעלו את כמות המכירות בחברתם כתוצאה משירותי החברה.
בנוסף- אנו תמיד ממליצים לא לשכוח את ה CRO  וכל לקוח SEO  שלנו מקבל דוח המלצות מפורט ליישום על מנת לשפר את יחס ההמרה באתר שלו.

כמובן שאנו מציעים את השירות כשירות משלים לתהליך ה SEO על מנת לתת ללקוחתינו את השירות המושלם והאיכותי ביותר.

עובדי החברה הינם אנשים מקצועיים מהשורה הראשונה שמשתלמים ומתעדכנים כל הזמן בהתקדמות ובהתפתחות של תחום הקידום האורגני ותחום ה CRO.

מטרת החברה היא להעלות את מיקומי הדירוג של כל לקוח, שאותו היא משרתת.
לשם כך, בסיס העבודה המשותפת עם הלקוחות הינו לימוד לעומק של תחום עיסוקה של כל חברה על כל צדדיו.

אנו מתמחים בכל הפרמטרים הרבים והפעולות המגוונות שיש לבצע כדי לקדם את האתר, כגון: ביצוע אופטימיזציה, ניתוח נתונים, הסקת מסקנות ויצירת דרכי פעולה, יצירת תוכן ושיפור תוכן קיים, בדיקת קוד אתר ותקינותו, לווי אתרים בהקמה, קידום מותג העסק למוביל ברשת ועוד.

בשונה מחברות קידום אתרים אחרות, יש ב  WAVE- SEO מספר מחלקות המשלימות יחד את כל מה שדרוש להצלחת אתרים ברשת ולקידומם:
מחלקה טכנית, מחלקת בניית אתרים, מחלקת קידום ממומן (PPC), מחלקת עיצוב גרפי וחווית משתמש, מחלקת קריאטיב ותוכן ומחלקת רשתות חברתיות.

             WAVE- SEO   –   אצלנו תוכל למדוד את ההצלחה שלך!

ליאור ישנו
ליאור ישנו

מנהלת מחלקת SEO
מומחית בייעוץ ובניית אסטרטגיית CRO

זהו צעד קטן בשבילך, צעד גדול לעסק שלך

 קידום אורגני עם שירות וייעוץ CRO 
ושירותים משלימים יביאו את העסק שלך לגבהים חדשים שלא הכרת