החלטתם לבנות לעצמכם אתר? מעולה! החשיבה השיווקית שלכם טובה ואתם מבינים שהשוק הולך ונהיה יותר ויותר דיגיטלי.
בחרתם לכם חברה לבניית אתרים והתחלתם לחשוב על עיצוב, על התוכן והתמונות שיופיעו באתר ואולי גם התחלתם לדמיין את הווידג'טים המיוחדים שיהיו באתר שלכם כמו פופאפים ולחצנים שיובילו לתכתובת וואטסאפ של הגולשים אתכם וכפתור שיאפשר להם לתת לכם לייק בדף הפייסבוק.
כל הכבוד על המחשבה- רק אל תשכחו לחשוב גם על גוגל.

למה לחשוב על גוגל בשלב בניית האתר?

כי בסופו של דבר אנחנו רוצים שגולש (לקוח פוטנציאלי) יכתוב ביטוי כלשהו במנוע החיפוש של גוגל והאתר שלכם, שכל כך השקעתם בו, יופיע בתוצאות הראשונות (בינינו, הרי אף אחד לא באמת ממשיך לדף השני והשלישי של תוצאות החיפוש בגוגל), אז איך נעשה שיראו את האתר שלנו בגוגל? קידום אתרים אורגני!

מה זה?

בקצרה, באמצעות קידום אתרים יוצרים אפשרות נוחה לגוגל לסרוק , להבין ולאהוב את האתר שלנו – וכאשר גוגל רואה האתר כסמכותי ואמין, שמביא ערך רב לגולש שחיפש ביטוי מסוים, הוא יציג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. משמע, יותר גולשים נחשפים לאתר- יותר גולשים מקליקים ונכנסים לאתר – הסיכוי להמרות גדל – כלומר, יותר גולשים ביצעו פעולה באתר שלנו (יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר, רכישה ועוד..)

על מנת שכל זה ייקרה, חשוב שהאתר שבנינו יהיה בעל תשתית שמותאמת לקידום ויהיה מושתת על אסטרטגיה לקידום אורגני.
הקשר בין פיתוח האתר לקידום האתר מהותי ביותר, לכן חשוב להתייעץ עם מקדם אתרים לפני בניית אתר חדש
לא תמיד בוני האתרים שמים מספיק דגש על הכנת התשתית לקידום ואז צריך לעשות שינויים. תסכימו איתי שלהתחיל לשנות את הדברים, לאחר שהאתר כבר באוויר זה גם בלאגן, וגם יעלה עוד כסף- לכן עדיף שהכנת תשתית האתר לקידום תקרה כבר בשלב הקמתו.

אז מה בעצם חשוב לקידום בשלב בניית האתר?

  1. תוכן האתר

התוכן הוא אחד הדברים החשובים לקידום האתר בגוגל. על מנת שעמוד בכלל יצליח להתברג אל תוצאות החיפוש הוא חייב כמות תוכן מינימלית- וכדי שנצליח לעלות בדירוג, התוכן צריך להתעדכן, ולפעמים לקבל יותר נפח. (זה תלוי הרבה פעמים בכמות המילים שיש אצל המתחרים שלנו).
כשאתם בונים אתר- אתם פחות חושבים על חשיבות התוכן בעמודים. באיזה עמודים נבחרים, מבחינת קידום, רצוי שיהיה יותר תוכן אבל כן חושבים על עיצוב ונראות.
ואז כשהמקדם אומר לכם שצריך להכניס תוכן לעמוד כדי לקדם אותו, צריך לשנות את העיצוב או להתחיל לתכנת שורות קוד חדשות כדי שתהיה אפשרות של הטמעת טקסט בין כל התמונות, הסרטונים והדברים היפים שעשיתם באתר שלכם.
לכן קחו בחשבון את עניין חשיבות התוכן והתייעצו עם מקדם אורגני באיזה עמודים באתר כדאי שיהיה יותר/ פחות תוכן  ולהכין את התשתית לכך בשלב בניית האתר.

  1. מבנה האתר

כל כך חשוב לקידום, וכל כך הרבה פעמים מתפספס בשלב בניית האתר. כשהאתר לא בנוי נכון גוגל עלולה שלא לאנדקס חלק מהעמודים החשובים באתר רק בגלל שבהיררכיית העמודים באתר הוא נמצא בתחתית.
רצוי לבנות את היררכיית האתר לאחר שיש כבר אסטרטגיה לקידום האתר.
יש לשים דגש גם על חלוקת עמודים נכונה- איזה עמוד יופיע כקטגוריה, איזה עמוד יופיע כעמוד סטטי מוביל, מה יהיה בעמודי הפוסטים.
למשל, מאמר חשוב שכדי לקרוא אותו נפתח פופאפ גורע מהקידום . יש סיכוי טוב שאת התוכן או המוצר שמופיע בפופאפ גוגל כלל לא יסרוק.

אם בניתם אתר חדש ולפני זה היה לכם אתר אחר. כדי לא לאבד את הגולשים שעדיין מגיעים לאתר הישן והכוח שהוא כבר צבר בגוגל, יש לבצע הפניות 301. לכן חשוב שכל עמוד עם תוכן מקודם וחשוב מאתר קודם יקבל מקום באתר המחודש עם הפניה מסודרת לעמוד.

  1. מהירות טעינה

נכון שאנחנו רוצים שהאתר שלנו יהיה הכי יפה בעולם- מעמיסים עליו תמונות ופונטים ווידג'טים מהממים- אבל מה זה עוזר אם אף אחד לא רואה את זה בסוף כי האתר לא מקודם?
לכן חשוב בשלב בניית האתר לשים דגש על עיצוב מותאם לקידום.
למשל: להעלות תמונות עם משקל נמוך- שלא יכביד על האתר . כמו גם להמעיט בתוספים עיצוביים שעלולים להאט את קצב טעינת האתר.
אתר שנטען לאט יוצר חווית משתמש לא טובה עבור הגולש ואז הוא נוטש את האתר- גוגל יודע את זה ומוריד את הדירוג של האתר שלנו-  יותר קל להתקדם בגוגל עם אתר מהיר.
אנחנו כמובן לא מציעים שתבנו אתרים לא יפים והמהירות תבוא על חשבון עיצוב, אבל שימו לב שהעיצוב לא בא על חשבון מהירות הטעינה.

  1. מערכת ניהול תוכן

בתור מקדמת אתרים אני תמיד ממליצה ללקוחות לבקש שבניית האתר שלהם תתבסס על מערכת וורדפרס. קודם כל בגלל העבודה הפשוטה שזו פשוט מערכת קלה לניהול- אפשר להעלות פוסטים בקלות, לנהל ספריות מדיה, לשנות עיצובים באמצעות תבניות ועוד.
שנית,  זו מערכת שמבוססת קוד פתוח, ככה שהאתר באמת שלכם ויש לכם גישה להכל שלא כמו מערכות קוד סגור לבניית אתרים שאולי קצת יותר זולות להקמה אבל אין לכם באמת גישה לקוד האתר.
בקשו ממפתח האתר שלכם שמערכת ניהול התוכן של האתר תכיל גם את כל האפשרויות לניהול מוצלח של הפרמטרים השונים לקידום האתר בגוגל.
למשל:

אפשרויות ניהול כותרות ותיאורי המטא של האתר.

אפשרות קלה ליצירת מפת אתר
ניהול ושליטה בהרשאות גוגל

התמשקות עם הכלים לקידום של גוגל (גוגל אנאליטיקס Analytics וכלי מנהל האתרים Search console).

אצלנו ב Wave SEO  המחלקות עובדות בסינכרון מושלם.
כל פרוייקט אצלנו מתחיל באפיון משותף של כלל  המחלקות : התכנות–  מחלקת הקריאייטיב – מחלקת העיצוב – ומחלקות הקידום האורגני והממומן.
לכן כל פיתוח אתר אצלנו מקבל את מירב המקצועיות מכל האספקטים שחשובים לבניית אתר ולקידום מוצלח שלו.