בקידום האורגני (וגם בקידום הממומן) מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון והחשוב ביותר. לנסות לקדם אתר מבלי לבצע מחקר מילות מפתח שווה ערך לניסיון למצוא אוצר ללא מפה.

מה זה בכלל מילת מפתח?

מילת מפתח יכולה להיקרא גם ביטוי.
מילת המפתח הם בעצם מילה אחת או יותר שבעזרתה הגולשים מחפשים את מבוקשם בגוגל.
לכל מילה או צירופי מילים הגיוניים תתקבל בגוגל תוצאה של אתרים נבחרים לאותו הביטוי (מילת המפתח).

ישנן מילות מפתח שמחפשים מאות אלפי גולשים בחודש וישנן מילות מפתח שמחפשים רק עשרות בודדים. 
נתון כמות החיפושים לכל ביטוי נקרא "נפח חיפושים".

מה זה "מחקר מילות מפתח"

מחקר מילות מפתח הוא מחקר שבו "מפרקים" את התחום של האתר לפי נושאים, תתי נושאים וקטגוריות ובודקים את כל מילות המפתח שיכולות להיות רלוונטיות שאיתן נקדם את האתר בצורה נכונה והיעילה ביותר.
במחקר נבדוק את נפח החיפושים של כל ביטוי, כמות המתחרים ואופי התחרותיות (נמוכה, בינונית או גבוהה), את הרלוונטיות של האתר לביטוי ואת המיקוד.
באתרים קיימים: נבדוק אילו דפים מופיעים בגוגל באילו ביטויים (יכול להיות שהדף המופיע בכלל לא נכון ונצטרך לשנות את זה).
באתרים חדשים שנמצאים בהקמה: נכין את האתר מראש כך שהדפים הנכונים ימוקדו לביטויים הנכונים.

הטמעה של מילות מפתח "מסמנות" לגוגל על מה הדף מדבר וכך הוא יוכל למקם את האתר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

מי צריך מחקר מילות מפתח ?

  • בעלי אתרים שמתחילים תהליך קידום.
  • בעלי אתרים שיש להם קידום אבל התוצאות אינן טובות.
  • אנשים המקימים אתר חדש.
  • יועצי שיווק.

סוגים של מילות מפתח

מילות מפתח גנריות (תחרותיות):
אלו מילות מפתח כלליות בכל התחומים שלהן.
מצד אחד בדרך כלל להן יהיה את נפחי החיפוש הגדולים ביותר אך מצד שני בגלל העובדה הזו גם התחרותיות.

דוגמאות למילות מפתח תחרותיות ונפח חיפושים

מילת מפתח:              נפח חיפושים חודשי (ממוצע):
מטבחים                     12,400
משקפיים                    4,400
תוספי תזונה               1,600


מילות מפתח זנב ארוך:
מילות מפתח "זנב ארוך" אלו מילות מפתח שמורכבות משלוש מילים ויותר. 
ביטויי זנב ארוך מפרטים וממקדים את החיפוש ולכן מצד אחד נפח החיפושים יהיה קטן יותר (אך לא תמיד) ומצד שני הגולשים יהיו יותר ממוקדי מטרה ו"איכותיים" יותר
וגם רמת התחרותיות תהיה פחות גבוהה מביטויים גנריים.

דוגמאות לביטויים "זנב ארוך":
עיצוב מטבחים קטנים
משקפי שמש במבצע
תוספי תזונה לספורטאים


מילות מפתח לוקאליות :

מילות מפתח שמתייחסות לאזור גאוגרפי.
גם במקרה הזה נפח החיפושים באופן טבעי יהיה קטן יותר אך גם התחרותיות תהיה פחות גבוהה וקהל הגולשים ממוקד ביותר.

דוגמאות לביטויים לוקליים:
חברת מטבחים בחיפה
חנות משקפיים בראשון לציון
תוספי תזונה בכרמיאל.


מילות מפתח "שאילתות"

מילות מפתח המורכבות משאלות. הנפוצות ביותר הן מילות מפתח המתחילות במילה "איך" (how to) אך הן יכולות להיות כל  סוג שאלה.

דוגמאות לביטויי שאילתות:
איך לעצב מטבח קיים?
האם תוספי תזונה פוגעים בכבד?


מילות מפתח מכירתיות:

ביטויים שכוללים מחירים או מילים באוריינטציית מכירה.

דוגמאות למילות מפתח מכירתיות:
מטבחים זולים
משקפיים במבצע
תוספי תזונה עד 100 שקלים.

הדרך למציאת מילות המפתח

  • בדיקה מקיפה של אתר הלקוח. 
  • כלים מקצועיים להצעות מילות מפתח. 
  • מחקר אתרים מתחרים.
  • למידה של התחום שעליו נעשה המחקר. ( ידע זה כוח ועוזר גם אחר כך בקידום השוטף)
  • היצירתיות של מבצע המחקר לפתוח כל נושא ותת נושא לביטויים שונים. 

דוגמה למחקר מילות מפתח

זהו צילום של חלק קטן ממחקר שערכנו (180 ביטויים נבדקו במחקר זה)

בסופו של התהליך הלקוח מקבל מחקר מקצועי, אסתטי ומובן שפורס את כל התחום. הלקוח, יחד עם המקדם, יבחר מתוך הביטויים שכדאיים לקידום את הביטויים שירצה שנקדם.
ישנם מקרים שבעלי האתר מופתעים מתחומים שנבדקו ומחליטים להוסיף לעסק שלהם מוצרים וקטגוריות שלא היו להם לפני כי הם מבינים את הפוטנציאל שטמון במוצר על פי המחקר.