כמו בכל דבר- גם בתחום קידום האתרים קיימות גישות שונות. אבל, ישנה הסכמה כוללת אצל כל המומחים בתחום, כי פרופיל קישורים איכותי משפיע ישירות על הקידום האורגני של האתר בגוגל.
אז מהם הקישורים? אילו סוגי קישורים קיימים?  ומדוע הקישורים חשובים כל כך לקידום אתרים? כל זאת ועוד במאמר הבא:

 

כיצד גוגל סורק ומחליט איזה אתרים יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש?

מנוע החיפוש הענק, גוגל  – מסתמך על מערכת בינה מלאכותית כדי לשפוט את מיליוני האתרים שהוא סורק ולהחליט כיצד תדרג אותם. גוגל לא מסתירים את העובדה שהם מסתמכים על שלושה פרמטרים עיקריים:

אופטימיזציה – מילה גדול שכוללת בתוכה: היררכייה, כותרות התאמת האתר למסכים שונים ועוד.
תוכן האתר – הבינה המלאכותית של גוגל כבר יודעת לזהות האם התוכן באתר איכותי, נותן ערך לגולש ואיננו מועתק.
קישורים – ולשם כך התכנסנו במאמר זה, אוטוטו נגיע לתכלס 😊

 

מהו קישור?

קישור הוא למעשה פריט לחיץ באתר- זה יכול להיות תמונה או טקסט שכאשר נקליק עליו נגיע לעמוד אחר.

העמוד האחר יכול להיות בתוך אותו אתר – לזה קוראים קישורים פנימיים.
ויש לחיצות על קישורים שיפנו את הגולשים לאתרים אחרים- כלומר קישורים חיצוניים.
כאן אני מתמקדת בעיקר בקישורים חיצוניים- וכיצד הם משפיעים על קידום האתר בגוגל.

 

המלצות בדמות קישורים

כשאנחנו מחפשים בעל מקצוע או שירות מסוים, במיוחד טרם תקופת הדיגיטל- היינו שואלים חברים ומכרים והם היו ממליצים לנו למי לפנות ואיפה לקנות. מאנשים שהם אמינים יותר בעיננו בתחום מסוים ההמלצה הייתה נחשבת חזקה יותר ועל כן סביר כי היינו מקבלים אותה ופונים לרכוש או להזמין את השירות לפיה.
ובכן- גם קישורים מאתר אחד לאתר אחר נחשבת המלצה בעיני גוגל. ולכן ככל שיש הרבה קישורים מאתרים אחרים שמפנים אל האתר שאנחנו מקדמים גוגל רואה שיש לנו יותר "ממליצים".

כמו כן הקישורים מאתר אחד לשני מעבירים, את מה שנקרא בז'רגון של מקדמי האתרים juice   (מיץ). הכוונה לחוזק מסוים מהאתר המקשר שעובר אל האתר שלנו.

כאשר אנו רוצים לקבל קישורים מאתרים מסוימים אנחנו רוצים לקבל אותם מאתרים חזקים כי ככה גם ה juice שהם יעבירו אל האתר שלנו יהיה גדול יותר.
כדי לדעת מה רמת החוזק של האתר – ניתן לעשות שימוש בכלים שונים דוגמת Majestic או Ahrefs.
אתר חזק מתאפיין בתנועה רבה, ובקישורים רבים שמפנים אליו גם כן.

דוגמא לאתר חזק
דוגמא לאתר חזק
אתר בעל חוזק טוב
דוגמא לאתר בעל חוזק טוב מאוד
אתר חלש
דוגמא לאתר חלש

רלוונטיות הקישורים

אם אתם צריכים לרכוש רכב חדש, ממי סביר שתבקשו המלצה? מהחבר המוסכניק שלכם או מהחבר הצלם? נראה לי שהתשובה ברורה, ומכאן אפשר להבין את מדד ה"רלוונטיות". אם נביא קישורים מאתרים שרלוונטיים לנושא האתר שלנו- נביא קישורים טובים שגוגל יעריך יותר מקישורים מאתרים שאינם רלוונטיים. לדוגמא לא כדאי להוציא קישור לאתר שמוכר צעצועים מאתר שמוכר ביטוח חיים.

 

קישורים מאתרים סמכותיים

אתר סמכותי הוא אתר שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים לסמוך על התכנים שמוצגים בו.
למשל אתרי רפואה שמפנים למאמרים ומחקרים מדעיים, אתרים בתחום פילוסופיה או היסטוריה שמוציאים קישורים ומפנים לאתרים כדוגמת ויקיפדיה,
גם עמוד אודות טוב, שמכיל את כל הפרטים אודות האנשים שעומדים מאחורי האתר, הכוללים פרטי יצירת קשר רלוונטיים. כל אלו עוזרים ביצירת סמכות לאתר.

ביצירת פרופיל קישורים חשוב לשמור על קישורים טבעיים ככל האפשר ולסמכות האתר יש תפקיד מכריע בנושא. ולמה הכוונה? נכון שמאוד חשוב שהאתר שלנו יקבל קישורים מאתרים סמכותיים וחזקים אבל, אם אתר חדש שרק עלה לאוויר יקבל פתאום 10 קישורים מאתרים מובילים וחזקים – זה לא ייראה טבעי וגוגל עלולה להעניש את האתר שלנו בשל כך. לכן חשוב ליצור פרופיל קישורים שיכיל קישורים מגוונים.

 

איזה סוגי קישורים יש בעולם ה SEO?

יש כל מיני סוגי קישורים, בגדול ניתן לחלק לשניים קישורי Follow וקישורי Nofollow.

קישורי Follow
קישורים רגילים, קישורים שמפנים מאתר אחד לאחד ומעבירים את ה  juice (כוח קידומי) ולכאורה לא נעשית שם שום מניפולציה קידומית- רק אתר אחד שממליץ על אתר אחר, ונראה שקישורים אלו מיוצרים באופן טבעי לחלוטין.

קישורי Nofollow
קישורים שמוטמעים באתר מסוים, אך הבעלים של האתר הגדיר שלא לשייך את האתר המקושר לאתר שלו.
למה ומתי משתמשים בקישורים אלו? לרוב מדובר במצבים בהם אין לנו שליטה על איכות התוכן באתר המקושר.
בתוך קישורי ה- Nofollow ניתן למנות שני תתי סוגים:

קישורי UGC
קישור נפוץ בפורומים, ובתגובות גולשים בעמודי האתר.

קישורי Sponsored
קישור ממומן למטרה פרסומית.

 

קידום אתרים באמצעות קישורים

הבנו את חשיבותם של הקישורים, אבל, איך עושים את זה בפועל?
יש הרבה דרכים ליצור פרופיל קישורים, ורצוי להתייעץ עם מקדם אתרים על מנת ליצור פרופיל קישורים מוצלח. הדרכים בהם מקדמי האתרים יוצרים את פרופיל האתרים הם באמצעות: קניית קישורים, החלפת קישורים, קישור מאינדקסים, ניצול של קישורים שבורים, פרסום מאמרי אורח באתרים שונים ועוד….

ואם הגעתם עד לכאן אז כל הכבוד –הכנו עבורכם

 

4 טיפים לניהול פרופיל הקישורים שלכם

הקפידו על רלוונטיות
בחרו אתרים סמכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם.

גוונו את הקישורים
אל תשכחו שגוגל דואג לתנועה טבעית כמה שיותר לכן אל תשיגו רק קישורים סמכותיים- תשיגו קישורים גם מאתרים קטנים יותר (כמובן לא אתרי ספאם ואתרים שיהיו רלוונטיים).

אנקורים מגוונים
"אנקור" הוא הטקסט שבו אנו יוצרים את הקישור, רצוי שהאנקורים יהיו על ביטוי המפתח אותם אנחנו רוצים לקדם, אבל שוב, על מנת  לשמור על מראה טבעי, יש לגוון את האנקורים שמקשרים לאתר שלנו.

קישורים מזיקים- להסיר!
אם זיהיתם קישורים שאינם רלוונטיים לאתר שלכם, למשל קישור בשפה לא מוכרת או מאתר שאיננו נותן לכם ערך- התכחשו אליו. זאת ניתן לעשות באמצעות כלים שונים כמו כלי מנהל האתרים של גוגל.

לסיכום- קישורים חשובים מאוד לקידום אתר בצורה אורגנית בגוגל. חייבים לייצר את פרופיל הקישורים בצורה נבונה שתעזור לאתר ושחלילה לא תפגע בו- אנחנו לא רוצים עונשים מגוגל.
רצוי להתייעץ עם איש מקצוע בנושא. מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום!

 

ליאור ישנו

מנהלת לקוחות SEO