ברשתות החברתיות הגולשים שולטים בתוכן ולא בעל האתר כפי שהיה נהוג בעבר.

החל מאתרי בלוגים, בסיסם של הרשתות החברתיות ועד פייסבוק, טוויטר, אינסטגם ועוד… הגולשים קובעים את "סדר היום" ברשת החברתית וממש כמו פתיתי שלג, אין דף של גולש שדומה לדף אחר. הכול מתואם ומתוזמן בהתאם להעדפות הגולש, תחביביו, חבריו ובכלל מה שוויראלי והגיע אליו מגורם כזה או אחר.

וכמובן המון פרסומות, גלויות או סמויות, של מפרסמים רשמיים או של גולשים שמרוויחים כסף ממכירות ובכלל, הרשתות החברתיות יודעות על משתמשיה הכול.

כמו עוגה - המרכיבים שיוצרים קמפיין מוצלח ברשתות החברתיות

ליצירת קמפיין מוצלח של שיווק ברשתות החברתיות דרושים כמה מחלקות שיגרמו לקמפיין לבלוט מעל כל האחרים שרצים בפיד.

קריאטיב : המחלקה שאחראית על יצירת המסר ומעבר לזה, יצירת הדרך הנכונה ביותר להעברת המסר בצורה הטובה ביותר לקהל היעד הנבחר. הרבה חברות טועות וחושבות שהעיקר בקריאייטיב זה להיות מגניב ומצחיק אבל זו טעות – כל מוצר וכל מותג מייצג ערכים שונים וצריך לפגוע בהם דרך המסר ישירות אל הגולש. מחלקת הקריאיטיב אחראית גם על תכנון הנראות של הקמפיין שאותו מיצרים מחלקת העיצוב.

עיצוב: לאחר יצירת הקריאיטיב לפרסום ברשתות החברתיות, מחלקת העיצוב אחראית להקימו לתחייה בנראות טובה שתופסת את העין. המסר המילולי יד ביד עם המסר הוויזואלי.

מקדמים: בזמן שמכינים את המסרים השיווקים והמודעות המקדמים עושים את העבודה הארוכה והמורכבת מאוחרי הקלעים – עבודה עם מערכות הניהול של הקמפיינים ברשתות החברתיות. שם הם מבצעים פילוח מורכב של קהלי היעד בחשיבות גבוהה לנטרל את הקהלים הלא רלוונטיים ובפגיעה בקהל הרלוונטי ביותר. מפילוחים בסיסיים של דמוגרפיה ועד לפילוחים מדוקדקים שרק הם יודעים איך להגיע אליהם.
הם גם אחראיים על חלוקת התקציב שהלקוח מקצה שנקרא בשפה המקצועית "רכש מדיה". שיווק ברשתות חברתיות לא יכול להצליח ללא הבנה עמוקה של מערכות הפרסום של כל רשת חברתית.

כל אחד יכול להפעיל חשבון ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות אבל אדם לא מיומן, מקצועי ומנוסה עלול "לשרוף" תקציבים רבים לחינם כשהוא פועל בדרכים לא נכונות.
לא הייתם רוצים לתת למישהו לטפל לכם באוטו רק בגלל שיש לו מפתח ברגים נכון?

כל המחלקות נמצאות בקשר ישיר או עקיף עם הלקוח כדי להבין בצורה הטובה ביותר את המוצר/מותג לאורך כל התהליך

כשהכול מוכן הקמפיין עולה לאוויר. בזמן שהוא באוויר מתבצעות אופטימיזציות (מיטוב) לקמפיין כדי להפיק את המרב והמיטב מתקציב רכש המדיה.

כמה הם יודעים הכול?

כשסכמת ואישרת את פייסבוק בטלפון החכם שלך בעצם הסכמת שפייסבוק יוכלו להדליק את המיקורופון של הטלפון כאהבת נפשם, להכנס לאנשי הקשר ואפילו למחוק אם בא להם, גם נתת להם אישור להדליק את המצלמה. למה? כי בשלב מאוחר יותר הם ירצו להתבונן בנו בזמן שאנחנו גולשים ועל פי הבעות פנים לדעת אילו תכנים להתאים לנו לפי מצב הרוח שלנו.

ניסוי קטן שניתן לעשות – תדליקו את הטלפון ותחזרו על המשפט "אני ממש רוצה לקנות הונדה חדשה". תחזרו על המילה הונדה בכל מיני משפטים  כמה פעמים ותראו מה הפייסבוק יציג לכם….אפשר להיבהל מזה אבל כאנשי עסקים אפשר להשתמש בשיווק ברשתות החברתיות לטובת העסק בהגדלת לקוחות ומכירות אז למה לא להשתמש בפלטפורמה העצומה הזו.

אז איך משתלב קידום אורגני עם שיווק ברשתות רשתות החברתיות.

לרשתות החברתיות יש חלק נכבד באסטרטגיית השיווק הכוללת של הלקוח.

התפקיד של הרשתות החברתיות בקידום האורגני הוא חיזוק המותג ע"י העושר הוויזואלי והמסרים הקצרים אך בעיקר להביא גולשים מהרשתות החברתיות אל האתר עצמו ששם הגולשים הפוטנציאליים יהפכו ללידים ואז ללקוחות משלמים או מנויים.

ההבדלים בין שיווק בגוגל לשיווק ברשתות החברתיות

גוגל עדיין נחשב לכלי החזק ביותר באינטרנט כיום אך אחריו דולקת פייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות - הבדלים מול גוגל

קהלים

גוגל - הקהל בגוגל נחשב לקהל ממוקד הרבה יותר. כלומר כאשר אדם גולש בגוגל הוא בעצם מחפש משהו וגוגל מוצא עבורו תוך אלפיות השנייה את התוצאות המתאימות ביותר עבורו. רשתות החברתיות - הקהל מגיע למטרת "שיטוט" ברשת וצריכת תכנים. בין התכנים האלו המפרסמים אמורים לתפוס את תשומת ליבו ותשוקותיו של הגולש. כמובן שיש להם כלים רבים לפילוח ולמציאת הקהלים המדויקים אך עדיין זה שונה בתכלית. אם לפשט את זה לכדי דוגמה: בגוגל הלקוח אומר "אני מחפש נעליים" בפייסבוק שואלים את הלקוח "מחפש נעליים?"

זמן חשיפה

גוגל - זמן החשיפה ארוך בהרבה מזמן החשיפה ברשתות החברתיות בגוגל, מכיוון שהגולש מחפש דברים ספיצפיים הוא מגיע על מנת לקרוא, לראות, לחקור וגם לקנות. הוא מקדיש דקות ארוכות בגלישה בנושא מסויים ואם האתר טוב הוא גם ישאר בו ולא ירגיש צורך להמשיך ולחפש. רשתות חברתיות – זמן חשיפה מועט. מכיוון שהגולש משוטט וחשוף לתכנים רבים מסוגים שונים זמן שהייתו הממוצעת היא בין 2-3 שניות למודעה.

שיווק ברשתות חברתיות - הנראות חשובה

ויזואליות

גוגל- בגוגל כאשר הגולש מחפש ביטוי מסויים מתקבלות עשר תוצאות בדף הראשון שאגב, 90 אחוז מהגולשים לא עוברים לדף השני כלל. מתוך עשרת התוצאות האלו סביר להניח שהוא יכנס לשלושת התוצאות הראשונות (אורגניות או ממונמות) ואם לא ימצא את שחיפש יכנס לרביעית והחמישית או שינסה למצוא את שחיפש בביטוי אחר שיניב תוצאות אחרות לחלוטין. הויזואליות בגוגל הינה טקסט בלבד. בערך 300 תווים בלבד שבהן אמור המפרסם לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולגרום לו להכנס לאתר. רשתות חברתיות – בשיווק ברשתות החברתיות הוויזואליות מאוד גבוהה ומאוד עשירה. תמונות, סרטונים, גיפים וממים משולבים יחד עם טקסטים קצרים בדרך כלל. כל אלו יחד יוצרים שפה שיווקית ויזואלית שמגרה את הגולשים להקליק.

שיווק ברשתות חברתיות מול קידום ממומן בגוגל

פרסום ממומן

גם לגוגל וגם למרבית הרשתות החברתיות יש פרסום ממומן (פרסום בתשלום) לכל גוף יש הפלטפורמה שלו ובשניהם רצוי לקחת איש מקצוע או חברה שמתמחה בקידום ושיווק או לחלופין ללמוד את פלטפורמות הקידום בצורה מקצועית. הסיבה לכך היא שגם בגוגל וגם ברשתות החברתיות פלטפורמת יצירת הקמפיינים על פניו פשוטות לתפעול ומאוד ידידותיות אך מתחת לפני השטח ישנה מורכבות רבה והמון לדעת ואדם לא מנוסה ומיומן עלול להפסיד אלפי שקלים בחודש על תפעול לא נכון של הפלטפורמות.

זהו צעד קטן בשבילך, צעד גדול לעסק שלך

תמהיל נכון של בניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים יחד עם קידום אורגני
ושירותים משלימים יביאו את העסק שלך לגבהים חדשים שלא הכרת