בואו ונכיר כמה מושגים בקידום האורגני שכאשר תדברו עם המקדם שלכם תדעו על מה הוא מדבר ותוכלו לדבר איתו בחזרה.

בקידום האורגני, כמו בהרבה תחומים אחרים, ישנם מונחים והגדרות שלאוזן לא מקצועית יכולים להישמע כמו סינית.
אנחנו משתדלים תמיד שהלקוחות שלנו יבינו את תהליכי העבודה של הקידום האורגני ובזמן שאנו מקדמים את אתריהם אנו גם מסבירים כל הגדרה ומונח וכיצד הוא משתלב בקידום האתרים.

אופטימיזציה (מיטוב)
אופטימיזציה משמעו מיטוב דברים מסוימים על מנת שיפעלו טוב יותר, יראו טוב יותר ויתקשרו טוב יותר עם גוגל.
בחזית הקידום האורגני אנו מבצעים אופטימיזציה באופן שוטף ותמיד עוקבים אחר הנעשה והמשתנה בגוגל על מנת לבצע אופטימיזציה עדכנית לאתרי לקוחותינו.
אופטימיזציית קוד – מיטוב של הקוד לטובת זמן טעינת אתר תקינה, טעינת תמונות מהירה, כותרות ועוד.
אופטימיזציית תוכן – שינוי, מחיקה, הוספה ועיבוי של התכנים באתר בדפים ראשיים וגם במשניים. גם נעשה באופן שוטף תוך כדי מחקר ומעקב אחר המתחרים והשינויים שהם מבצעים.

מחקר מילות מפתח:
הקידום מבוסס על מילות מפתח, או בשמם האחר – ביטויים.
לפני שמתחילים בתהליך הקידום חשוב מאוד לבצע מחקר מילות מפתח. במחקר בעצם המקדם "מפרק" את תחום העיסוק שלכם להמון ביטויים ובוחן אילו ביטויים הכי כדאי לקדם בתקציב שניתן לקידום האורגני.
אם אתם רוצים לדעת יותר כיצד מתבצע התהליך תוכלו לקרוא בדף הזה – מחקר מילות מפתח 

URL
URL זה בעצם השורה של שם הדף של האתר או במילים פשוטות יותר – כתובת הדף.
לכל דף באתר שלכם יש URL ייחודי משלו.
דף הבית ברוב המקרים יהיה URL פשוט שמציג את שם האתר לדוגמה: https://yad-m.co.il/
דפים אחרים (פנימיים) באתר יראו אחרת וירכיבו את הכתובת הראשית (שם האתר) ולאחר מכן את הקטגוריה או המוצר. 

הקשר בין מילת המפתח ל-URL
בכל דף באתר אנו נתמקד במילת מפתח אחרת.

ככל שיש יותר דפים באתר כך נוכל להתחרות ביותר מילות מפתח.
המטרה שלנו היא לתת לגולש את התוצאה המדוייקת ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל.
כך שאם לדוגמה גולש חיפש את הביטוי "מטבח כפרי" גוגל יבחר קודם כל תוצאות של אתרים שיש להם דף ייעודי לביטוי "מטבח כפרי"
אם לקוח מעוניין להתחרות במילת מפתח ואין לו דף ייעודי עבורו בדרך כלל אנו נבנה באתר דף חדש עם תוכן איכותי, תמונות וכל המידע שהגולש צריך וכך נכניס את האתר לתחרות בביטוי המובקש.

היררכיית אתר
המונח הזה מתייחס לחשיבות של הדפים בתוך האתר – מהחשוב ביותר לדפים המשניים.
ברו המוחלט דף הבית יהיה במקום החשוב ביותר בהיררכיה, לאחר מכן דפי קטגוריות , דפי אודות ודפי צור קשר, לאחריהם דפי מוצר/ שירות ולבסוף דפי מאמרים, בלוג, תמונות וכ"ו…

יצירת היררכיה באתר חשובה גם לקידום וגם לחוויות הגלישה.
יוצרים היררכיה ע"י מיקום הדפים באתר (דפים חשובים בסרגל העליון), קישורים פנימיים ועוד.

קישורים פנימיים
מכירים את זה שאתם קוראים מאמר באיזה אתר ופתאום הכתב הוא בצבע אחר וכשלוחצים עליו עוברים לדף אחר? אז זה נקרא קישור.
ישנם שני סוגים של קישורים – קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים שעליהם נדבר מיד.
קישורים פנימיים הם קישורים שמפנים את הגולש לדף אחר בתוך האתר עצמו
לדוגמה : מי שילחץ על המילים "צור קשר" יופנה מיד לדף צור קשר של האתר.
הסיבה ליצירת קישורים פנימיים:
1. גוגל סורק את האתר דרך הקישורים הפנימיים וככל שנפנה אותו לדפים חשובים כך גם הוא "יבין" שמדובר בדפים חשובים יותר.
2. חווית הגלישה של הגולשים משתפרת כאשר הם מועברים ממקום אחד לאחר באתר בהקשרים הגיוניים.
3. משאיר את הגולש לזמן רב יותר באתר ומשפר את מדדי האיכות. אם אתם שואלים "מה זה מדדי איכות?" שאלה מצוינת שנענה עליה בהמשך.

קישורים חיצוניים
אם קישור פנימי זה קישור שמפנה את הגולש לדף אחר באותו האתר אז קישור חיצוני הוא קישור שמפנה את הגולש לדף אחר באתר אחר.
הערת שוליים: הדרך היחידה של גוגל לסרוק את האינטרנט היא דרך קישורים ולכן קישורים חיצוניים הם אחד מהפרמטרים החשובים ביותר לקידום.
קישור חיצוני = המלצה.
אם שאלתם חבר באיזו מסעדה כדאי לאכול והחבר מציע לכם על מסעדה מסוימת הוא בעצם ממליץ לכם עליה ומפנה אותה אליכם.
בעולם האינטנרט אם קראתם במאקו על מאמר על אוכל איטלקי ובמהלך האמר מופיע קישור למסעדה איטלקית משמע שמאקו ממליץ על המסעדה ומקשר את הגולשים לאתר שלה. גוגל מזהה את זה ונותן נקודות חיוביות לאתר המסעדה מכיוון שמאקו נחשב אתר חזק.

פרופיל קישורים חיצוניים
אם המתחרים שלכם עושים קידום אז המקדם שלהם מבצע עבורם בניית קישורים (מקווים בשבילו)
פרופיל קישורים חיצונים אומר שאנו נחקור את המתחרים שלנו בפרמטר הזה.
נבחן כמה קישורים חיצוניים יש לכל אחד מהם ומאילו אתרים ואז אנחנו ננשסה לקבל קישורים מהאתרים שהם קיבלו ומאתרים נוספים ונעשה עבודה טובה יותר.
פרופיל הקישורים נפרס על גבי שנה שלמה כדי שהעבודה תיראה טבעית ולא מאולצת – מצב שגוגל יכול לזהות ולהעניש את האתר בפעילות לא אורגנית.

רכש מדיה
מונח שלקוח מהקידום הממומן אבל יש לו נגיעה גם בקידום האורגני בשני הקשרים:

  1. רכישה של תוכן – מאמרים שמוטמעים בתוך האתר ומאמרים שנכתבים לטובת יצירת קישורים חיצוניים ומוטמעים באתרים שמהם יצא הקישור.
  2. רכישת קישורים – נושא שאסור לדבר עליו כי גוגל לא אוהב לשמוע שרוכשים קישורים (אבל כולם עושים את זה). רוצים קישור ממאקו או מוואלה שיתנו בוסט לאתר ?
    אין בעיה, משלמים למאקו על העלאת מאמר והופ – יש קישור.
    רכש מדיה יכול להתבצע בשני דרכים: או שיהיה מגולם בריטיינר החודשי השוטף או בתשלום נוסף במידת הצורך.

תוכן
תכירו את המשפט "התוכן הוא המלך !".
בשנים האחרונות גוגל שם דגש גדול מאוד על שני פרמטרים עיקריים.
1. קישורים חיצוניים שעליהם דיברנו שבו הקישורים חייבים להיות איכותיים.
2. תוכן איכותי ורלווונטי לגולשים.
בעזרת התוכן גוגל יודע על מה הדף מדבר וככל שהוא נותן ערך מוסף לגולש ומידע חיוני כך ההתחשבות במיקום האתר בתוצאות החיפוש.
לצורך העניין, בכל דף באתר שמכיל תוכן רצוי שיהיה לפחות 300 מילה.

כותרת ותיאור (title ,description)
כותרת ותיאור הם בעצם מה שמופיע בתוצאות החיפוש של גוגל לכל ביטוי.
אנשים נוהגים לחשוב שגוגל קובע מה יופיע בכותרת  ובתיאור אך למעשה זהו במקדם של האתר שקובע מה יהיה כתוב וכיצד.

כותרת ותיאור בגוגל

כותרת ותיאור נכונים וטובים מעודדים את הגולשים ללחוץ דווקא על האתר הזה ולא על אחרים. מעין חלון ראווה או טיזר לדף.

יחס המרה
קודם כל – מה זאת "המרה" : המרה משמעו להפוך גולש לגולש שהשאיר פרטים, רכש או ביצע פעולה כלשהי שרצינו שיבצע באתר.

יחס ההמרה הוא היחס בין כמות הגולשים באתר לבין אלו שביצעו המרה.
תפקידנו כמקדמים הוא לשפר את יחס ההמרה.

תוכלו לקרוא יותר על שיפור יחס המרה בקישור הזה –שיפור יחס המרה.

מדדי איכות
זוכרים? אמרנו שנדבר על זה…
מדדי איכות הם בעצם שורה של מדדים שגוגל בודק בכל אתר בכל עת. ככל שהממדים טובים יותר כך לאתר יש סיכוי להתברג במקומות גבוהים יותר.

מדדי האיכות שגוגל בודק:
– כמות גולשים שנכנסו לאתר
– כמות גולשים חדשים (יוניק)
– כמות כניסות (יש להבדיל בין כמות גולשים לכמות כניסות כי יכול להיות שגולש נכנס יותר מפעם אחת.
– כמות כניסות ממוצעת לגולש.
– כמות דפים נצפים
– כמות דפים נצפים ממוצע לגולש.
– זמן שהייה ממוצע לגולש.
– אחוז נטישה (גולשים שהיו בשני דפים או פחות ויצאו מהאתר)

גם לנו יש את היכולת לראות את המדדים האלו ועוד בכלי שנקרא GOOGLE ANALITYCS

GOOGLE ANALITYCS

כלי חינמי שגוגל נותן לכל בעל אתר ( ומי שמטעמו ) לניטור, בדיקה ובחינה של המון פרמטרים באתר.
כל מדדי האיכות לפי ימים, שבועות, חודשים ושנים אחורה.
מקורות תנועה – מהיכן הגיעו הגולשים (פייסבוק, גוגל, מיילים…)

הם הדפים הנצפים ביותר באתר עם פירוט נתונים לכל דף.

מאיזה אזור בארץ או בעולם הגיעו הגולשים ומה החתך הדמוגרפי שלהם.
הכלי נותן אפילו לראות כמה אנשים נמצאים באתר בזמן אמת ובאילו דפים.
GOOGLE ANALITYCS הוא כלי מקצועי שנותן המון נתונים ואם יודעים איך לעבוד אתו מקבלים יתרון משמעותי על פני אתרים שלא עובדים אתו.

GOOGLE SEARCH CONSOLE- כלי מנהל האתרים של גוגל
זהו עוד כלי חינמי מקצועי שגוגל נותן לכל בעלי באתרים.
הכלי הזה מיועד יותר לדברים טכניים מקצועיים שמאתר ומתריע גם על תקלות ודברים שצריך להוסיף ולשנות אך גם מתריע על הביטויים המובילים שהגולשים חיפשו ועוד.

גם הכלי הזה הוא יתרון לעבודה מקצועית.

בתחילת תהליך הקידום, אחד מהשלבים הראשונים הוא קבלת הרשאה לשני הכלים החשובים האלו.

מערכת ניהול האתר

כל אתר בנוי על מערכת מסויימת. בין אם זה וורדפרס, וויקס, ג'ומלה או אתר שנבנה בבנייה אישית. המשותף לכולם שלכל מערכת בניית אתרים יש מערכת ניהול אתר.
המערכת היא בעצם "מאחורי הקלעים" של האתר עצמו.
במערכת מזינים תכנים, משנים את הכותרות והתיאורים, מוסיפים ומורידים תמונות ועוד.
אם יש אתר ללא מערכת ניהול כנראה שהוא מאוד מיושן ונדיר שתהיה חברת קידום שתיקח את האתר כלקוח שלה ועדיף לבנות אתר חדש (מומלץ וורדפרס).

גם פה, בתחילת תהליך העבודה נבקש הרשאה למערכת הניהול מהלקוח.

ישנם עוד המון מונחים והגדרות ורובן בפן הטכני שיותר קשורים לעבודת הקידום השוטפת.
 במהלך העבודה מול הלקוחות אנחנו תמיד שמחים וסבלניים להסביר את כולם וזאת כדי שהתקשורת בין הלקוחות שלנו ובינינו תהיה חיובית, מובנת ותתרום לקידום האתר והעסק.

נסיים בקישור פנימי שמוביל לדף צור קשר שמציע לכם בדיקת אתר ללא עלות במטרה לשפר את יחס ההמרה  : )
צור קשר