בעלי אתרים רבים שמתעניינים בקידום אורגני שואלים שאלות מאוד נכונות שחשוב לשאול, לדעת ולהבין. אספנו עבורכם את השאלות שאולי רציתם לשאול וגם כאלו שלא ידעתם איך לשאול או אם צריך.

  1. במשפט אחד – מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני זה בעצם ניהול האתר מול מנועי החיפוש ( 99% מול גוגל ). הנגשת האתר כך שיהיה בעיני גוגל כאתר שהכי נכון להציב במקומות הראשונים בתחום שבו הוא עוסק.

הרחבה בנושא תמצאו בדף קידום אורגני

  1. איך עושים את זה?

בגוגל הציבו כיותר מ-200 פרמטרים שבהם צריך האתר לעמוד בכדי להיות אתר שמקודם טוב. חלקם קריטיים לביצוע וחלקם פחות. אנחנו, כמקדמי אתרים מקצועיים, תמיד נשארים מעודכנים ויודעים באילו פרמטרים להתמקד ואיזו אסטרטגיית קידום לבנות לכל אתר ואתר.

  1. מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

ישנם כמה הבדלים מהותיים בין קידום אורגני לבין ממומן שעליהם תוכלו לקרוא במאמר על קידום ממומן 

אבל עדיין בגדול אלו ההבדלים העיקרים: קידום ממומן משלמים על כל קליק (כניסה לאתר) שגולש מקליק ובקידום אורגני לא משלמים על כל קליק. הבדל נוסף הוא שבקידום ממומן נמצאים במקומות הראשונים מיד אך כשנגמר התקציב היומי יורדים מהמיקומים לחלוטין ומתחרה תופס את המקום. בקידום אורגני אמנם התהליך ארוך יותר אך כשמגיעים למקומות טובים נשארים בהם ללא צורך לשלם ישירות לגוגל.

  1. אם לא משלמים כל חודש לגוגל אז למה אני משלם כמה אלפי שקלים?

הסיבה לתשלום החודשי מתחלקת לשניים

אחד : העבודה השוטפת שהמקדם מבצע על האתר ומחוצה לו בכדי שהאתר יעלה בצורה אורגנית ולא תצטרך לשלם אלפי שקלים אקסטרה לגוגל. שעות עבודה בדיוק כמו כל איש מקצוע אחר בכל תחום.

שניים : רכש מדיה לקישורים חיצוניים. פרמטר חשוב ביותר ובמיוחד בקידום בישראל הוא קישורים חיצוניים. קישור חיצוני = המלצה על האתר בפרמטרים של גוגל.
ככל שיש לאתר יותר המלצות ממקורות מהימנים כך הוא חזק יותר. לעתים מקדמי אתרים נדרשים לבצע שתפ"ים ולכך נדרש תקציב רכש מדיה.

נקודה חשובה לדעת : כל תחום שונה מתחום אחר ברמת התחרותיות ומכאן יש נגזרת נוספת של תמחור.
ככל שהתחום תחרותי יותר ברשת כך התשלום החודשי עולה כי העבודה על האתר תהיה ארוכה יותר, מורכבת יותר ותדרוש יותר תשומת לב.

לדוגמה: קידום אתר בתחום התיירות יעלה יקר יותר מקידום אתר בתחום אולפני הקלטות.

  1. שמעתי שקידום אורגני לוקח זמן. למה זה בעצם?

עבודת הקידום אמנם נעשית ע"י מקדם אך התגובה היא של גוגל. הזחלנים של גוגל סורקים מידי יום את כל רשת האינטרנט ולעתים לוקח זמן עד שהזחלנים מגיעים לאתר שלך לסריקה. כאשר הם מגיעים הם סורקים מחדש את כל האתר וקובעים מיקומים לפי שינויים שנעשו ועל פי הפרמטרים שנקבעו ע"י גוגל.

אתרים גדולים כמו מאקו זוכים לביקור יומי מהזחלים של גוגל לעומת אתרים קטנים-בינוניים שמקבלים ביקור וסריקה אחת לכמה שבועות ואפילו אחת לכמה חודשים.

  1. למה ביטוי מסוים מפנה לדף הבית וביטוי אחר לדף שונה מדף הבית של האתר שלי?

השאלה הזאת היא בעצם המהות של הקידום האורגני. המטרה שלנו באסטרטגיית הקידום האורגני היא לתת לגולשים את הדף עם התוצאה המדויקת ביותר למה שחיפשו ולכן אנו מקדמים כמה ביטויים שונים לאותו אתר כי כל ביטוי נותן תוצאה אחרת ואנחנו רוצים להתברג בכמה שיותר ביטויים במקומות הראשונים.

דוגמה: הביטוי "מטבחים" יוביל לדף הבית של חברת מטבחים כי הבנו שאנשים שכותבים בשורת החיפוש מטבחים הם כאלו שרוצים לקבל מידע כללי יותר על מטבחים ולכן דף הבית יספק עבורם את התשובה הנכונה ביותר.

הביטוי "מטבחים כפריים" יוביל את הגולש לאותו אתר מטבחים אך הפעם יגיע בלחיצה אחת ישירות לדף האתר שמדבר על מטבחים כפריים.

גוגל מאוד אוהב דיוק ורלוונטיות לכן חשוב שהביטוי יוביל לדף שיהיה נכון לגולש.

 

  1. אז הכי חשוב להיות במקומות הראשונים?

בגדול כן כי מקומות טובים בתוצאות החיפוש מניבות כניסות רבות יותר לאתר אבל בסופו של יום הדבר שהכי מודד הצלחה זה כמות כניסות לאתר ומהו יחס ההמרה.

יחס המרה – אחוז הגולשים שהשלימו את המטרה של האתר

לדוגמה אם המטרה של האתר שגולשים ישאירו פרטים בטופס צור קשר אז בודקים כמה גולשים נכנסו לאתר חלקי כמות הגולשים שהשאירו פרטים. התוצאה שהיא אחוז ההמרה.

הנתון הזה נבדק תמיד ועל פי התוצאות ממשיכים בעבודת הקידום כדי לשפר את הנתון כמה שיותר.

עושים זאת ע"י שינוי של התוכן, שינוי מיקום של הטופס ועוד ועוד ועוד….

 

  1. אתם מבטיחים לי שאני אהיה במקומות הראשונים?

לא. ואם חברה או מקדם כן יבטיחו לכם שתהיו במקומות הראשונים קחו את הרגליים ותברחו מהם כמה שיותר מהר.

הסיבה לכך שאי אפשר להבטיח מקומות ראשונים היא שלא אנחנו בוחרים אלא גוגל ובגוגל מאוד אוהבים לשנות את הפרמטרים והאלגוריתם של מנוע החיפוש כמעט כל יום ולכן אי אפשר להבטיח דבר שכזה.

  1. אז מה אתם כן אנחנו יכולים להבטיח?

אנחנו כן יכולים להבטיח כמה דברים:

שעבודת הקידום בוודאות כן תגרום לתוצאות חיוביות ושיפור של מיקומים בביטויים שעליהם נתמקד.

אנחנו יכולים להבטיח שנעבוד במקצועיות ובמקצוענות על האתר שלך ואנחנו יכולים להבטיח שקיפות מלאה ע"י שיחות טלפון לשיקוף ושליחת דו"חות כל חודש בחודשו של נתונים, מה נעשה באתר וטבלת מיקומים עדכנית.

  1. אילו נתונים אני מקבל בדו"ח החודשי?

בדו"ח החודשי תקבל את הנותנים הבאים:

טבלת מיקומים.

מדדי איכות. מדיי איכות בעצם משקפים כמה גולשים נכנסו לאתר, מתוכם כמה גולשים הגיעו לאתר בפעם הראשונה, בכמה דפים בממוצע צפה כל גולש, כמה זמן שהה באתר ומהו אחוז הנטישה.

אחוז נטישה? נתון שמראה כמה גולשים ביקרו בפחות משלושה דפים ויצאו מהאתר. ככל שאחוז הנטישה נמוך יותר כ האתר טוב יותר בעיני גוגל.

בנוסף תקבל בדו"ח טבלה של עשרת הדפים הנצפים ביותר באותו החודש וכך נקבל אינדיקציה מה אנשים חיפשו בעיקר באתר ומה כדאי לחזק.

נתון נוסף שיופיע בדו"ח הוא כמות הלידים (גולשים שהשאירו פרטים) חודשית ו/או כמות מכירות במידה והאתר הוא אתר מכירות און ליין.

לראות כיצד נראה דו"ח חודשי שהלקוחות שלנו מקבלים לחצו על הקישור הזה: דו"חות חודשיים

  1. הבנתי שבקידום אורגני יש הסכם שמחייב שנה של התקשרות. האם זה נכון?

ישנן חברות רבות שמבקשות חוזה שנתי אך לא כולם. אנחנו לא מבקשים חוזה שנתי כי אנחנו מאמינים שלקוח מרוצה יישאר גם בלי חוזה ולא רוצים להחזיק אף לקוח בכוח. יחד עם זאת, אנחנו כן  מבקשים חוזה ראשוני של שלושה עד שישה חודשי עבודה וזאת מהסיבה הברורה שבקידום אורגני התהליך הוא ארוך ונדרש אורך רוח מינימלי מצד הלקוח.

  1. אז אם אני עושה קידום אורגני אני לא צריך קידום ממומן בכלל?

זוהי שאלה של אסטרטגיית שיווק ברשת. לרוב אנו ממליצים ללקוחותינו כן לעשות קידום משתי החזיתות. לקיים קידום ממומן בביטויים מסוימים בזמן שהקידום האורגני בפעולה ועד שנגיע למקומות הטובים בתוצאות החיפוש אורגנית.

זה מאוד תלוי בתחום שבו הלקוח עוסק והדחיפות שבה צריך האתר להניב תוצאות ורווחים.

  1. מה קורה אם אתם כבר מקדמים אתר של מתחרה בתחום שלי?

במקרה שאנחנו כבר מקדמים אתר באותו תחום יש כמה דברים שצריך לבדוק:

האם שני האתרים מאותו אזור גאוגרפי או לא. לעתים הקידום שנעשה הוא קידום לוקלי (מקומי) ולכן גם הביטויים שמקדמים יהיו קשורים למיקום הגאוגרפי.

אם לדוגמה שני האתרים נותנים שירות של תיקון מזגנים אך עסק אחד עובד באזור דרום והאחר באזור מרכז הרי שאין בעיה לקדם את שניהם כי אין ניגוד אינטרסים.

במידה ושני העסקים עובדים באותו אזור גאוגרפי, בכל הארץ, או אתר מכירות און ליין זוהי בחירתו של בעל העסק אם להצטרף לשירותי החברה או לא.

אצלנו בחברה אין מניעה לקדם שני אתרים באותו תחום גם אם הם נותני שירות ארצי אך רק בתנאי ושני מקדמים שונים מקדמים כל אתר בנפרד ולא ניגוד אינטרסים או ביצוע פעולות שיפגעו באחד מהאתרים או בשניהם.

  1. איך מתחילים בכלל?

הפעולות הראשונות הן קבלת הרשאה למערכת הניהול של האתר. אנו עובדים עם כל מערכת ניהול ובכל פורמט.

בנוסף לכך נקבל הרשאה לכלים מקצועיים של גוגל (google search console, analytics ) על מנת להתחיל לאסוף נתונים על האתר.

בזמן הזה נבצע מחקר מילים לבחירת הביטויים הנכונים ביותר לקדם.

מחקר מתחרים כדי להכיר את התחום, את המתחרים ולבנות אסטרטגיה בהתאם.

לאחר מכן נוציא דו"ח מצב אתר קיים ודו"ח אסטרטגיית קידום כוללת לאתר.

  1. איפה נרשמים?

            כאן