מערכת לידים היא מערכת וובית (מערכת און ליין שאין צורך להורידה למחשב) שמרכזת את כל הפניות המגיעות מטפסי האתר והטלפונים. כשיש לכם אתר אתם חייבים שהוא שיהיה מחובר למערכת לידים.

לאתרים בדרך כלל מטרות ברורות:
 – אתרי מכירות און ליין: מטרתם לייצר כמות מכירות בחנות הווירטואלית ברשת.
 – אתרי תדמית: אתרים שלא מוכרים און ליין אך מציגים את מרכולתם ומייצרים תוכן ואינפורמציה ומעודדים את הגולשים להשאיר פרטים ולהתקשר.
   בהרבה מהמקרים הפרטים שמשאירים הגולשים מגיעים ישירות למייל של בעל האתר או מישהו מטעמו.

לא תמצאו כיום אתר שאין בו דף צור קשר או טפסי צור קשר מסוג כזה או אחר.
אתר ללא  טפסי "צור קשר" הוא כמו מכונית בלי גלגלים.

אז מה בעצם נותנת מערכת הלידים לבעלי האתרים?

הרעיון בבסיסו פשוט מאוד. אנחנו מסנכרנים את כל טפסי האתר ומספרי הטלפון למערכת הלידים ובכך כל הפרטים שהלקוחות משאירים מתנקזים ומרוכזים במקום אחד, מאוד מסודר עם הרבה יתרונות.

נוסף על כך , לכל הלקוחות יש הרשאה למערכת הלידים, שקיפות ושליטה מלאה על הנתונים.

חיבור טפסים למערכת הלידים

נעבור בזריזות על סוגי טפסי ה"צור קשר".

דף "צור קשר" 
נפוץ ברוב האתרים. נמצא בסרגל האתר העליון יחד עם הדפים הראשיים. זהו דף העומד בפני עצמו שאליו מפנים את הגולשים להשאיר פרטים.

צור קשר בסרגל עליון

טופס "צף"
טופס צור קשר צף הוא טופס שמופיע בעמוד הראשי בדרך כלל ולעתים בכל דפי האתר. זהו טופס שמתלווה ונישאר עם הגולש גם אם הוא גולל את העכבר למטה או למעלה.

טופס "פוטר" 
פוטר הוא שמו של החלק התחתון של האתר. ברוב האתרים נהוג להוסיף טופס פוטר מכיוון שגולשים גוללים את העכבר למטה דף סוף הדף לקריאת תוכן ואם השתכנעו במוצר ובחברה הם ישאירו פרטים בסיום הדף.

טופס פוטר

טופס "פופאפ"
טופס ש"קופץ" לפי פרמטרים מסויימים שמגדירים. לרוב הטופס קופץ כאשר הגולש עומד לצאת מהאתר או מדף מסויים. המטרה שלהטופס הזה היא "לתפוס" את הגולש רגע לפני שיוצא ולא לאבד אותו.

מה מרוויחים מחיבור הטפסים למערכת לידים:

  1. מקום מרוכז של כל הנתונים. שם, מספר טלפון, מייל, מטרת הליד, שעת השארת הליד.
  2. יכלת לניטור ועדכון- ללקוחות יש את השליטה לקבוע ולרשום לעצמם עדכון סטטוס לליד:
  • חזרו ללקוח ואינו מעוניין מסיבה כזו או אחרת.
  • חזרו ללקוח וביקש שיחזרו אליו במועד אחר להמשך.
  • מכירה נסגרה והמוצר סופק.
    במערכת הלידים הלקוח יכול להוסיף לדעתו עוד מגוון סטטוסים המתאימים לעסק ולמוצריו.
  1.  ניתן לאסוף את כל כתובות המייל המתקבלות במערכת ולהשתמש בהם לטובת רימרקטינג ועדכון הלקוחות במוצרים חדשים עדכונים מסוגים שונים וכדומה

חיבור מספרי הטלפון למערכת הלידים

למערכת הלידים ניתן לחבר את כל מספרי הטלפון שנמצאים באתר ע"י "מספרים צבועים"

"מספר צבוע" הוא בעצם מספר וירטואלי שמפנה את השיחות למספר הטלפון האמיתי של העסק  על ידי כך ניתן לעקוב אחר כל השיחות המתקבלות.

חשוב לציין כי מצד לקוח הקצה (הגולש) הוא אינו מבחין בשינוי כלשהו מכיוון שאין מענה אוטומטי שמודיע שהשיחה מופנית או כל דבר שיכול להעיד שמבוצעת הפניית שיחות ממספר אחד לאחר.
לרוב "המספרים הצבועים" יופיעו בקידומת 072

לאחר שהשיחה נכנסה למערכת הלידים ניתן להאזין לה ולקבל ביקורת על איכות הליד והאם הוא רלוונטי, על רמת השירות שנתן נציג השירות.

ניתן גם לראות סטטוס לכל שיחה שהתקבלה האם השיחה נענתה, לא נענתה, משך זמן השיחה ועוד..

לאחר טיפול בליד ניתן לסמן לו סטטוס טופל, רלוונטי, לא רלוונטי וכדומה ולבצע בקרת איכות על טיב השיחות המתקבלות מהאתר.

כך נראית מערכת הלידים שאיתה אנו עובדים:

מערכת הלידים - טלפונים

בדיקת רלוונטיות:

 

מומלץ לעקוב באופן יומי או אחת לכמה ימים אחר הפניות המגיעות מהאתר ולבדוק את הרלוונטיות שלהן.

הבדיקה של השיחות נעשית ע"י האזנה לשיחות עצמן באופן מדגמי או שהאזנה לכלל השיחות הנכנסות. תלוי בכמות השיחות ובזמינות הלקוח לבצע זאת.
האזנה מדגמית של אחת לארבע שיחות אמורה להוות אינדיקציה לכלל השיחות הנכנסות.

במידה ומוצאים שהשיחות אינן רלוונטיות ואינן מניבות תוצאות חיוביות, אנו בוחנים את הביטויים והדפים שמהם הגיעו הגולשים ובודקים תחלופות,
שינויים ושיפורים על מנת למקד ולחזק את הרלוונטיות של הפניות להגדלת אחוזי הצלחה.

שיפור איכות השירות והמכירה הטלפוני:

 

בעזרת מערכת הלידים ושמיעה לשיחות הנכנסות יכול בעל העסק או מי שאחראי מטעמו על שירות הלקוחות של החברה להאזין לשיחות ולבצע בקרת איכות לעובדים שעונים לטלפון.
יכול מאוד להיות שהליד שהגיע דרך האתר הוא ליד מאוד רלוונטי ומאוד "חם" אך בגלל טיפול לקוי מצד המענה הטלפוני של החברה הוא לא הפך ללקוח משלם.
יכול להיות שזמן ההמתנה עד למענה היה ארוך מידי והמתקשר בחר שלא להמתין.
יכול להיות שהמענה לא היה אדיב ונתן ללקוח תחושה שהוא אינו "נחשב" כלקוח טוב.
אולי בכלל לא נתנו לו מידע מקצועי לשאלות ששאל… יכולות להיות המון סיבות מדוע לא הצליחה שיחת המכירה או השירות ובעזרת מערכת הלידים והאזנה לשיחות יהיה ניתן לברר, לשנות ולשנות.

שימוש במערכת לידים כחלק מהפעילות של הקידום האורגני היא בגדר הכרח.
אומנם מיקומים של ביטויים וכמות כניסות לאתר הם דברים חשובים אך אם אנחנו לא יכולים לנטר ולפקח את יעילות הלידים שהשגנו העבודה אינה שלמה.

אתם עובדים עם חברה שלא נותנת לכם הרשאה למערכת לידים ? הגיע זמן לשנות את המצב.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר משתלמת שכוללת שירות קידום אורגני מקיף ומקצועי ? לחצו כאן