ה SEO עדיין חי ובועט. וכמו כל תחום חזק בכל נישה שהיא, גם אנשי ה- SEO  נפגשים אחת לתקופה לעדכונים וחדשות מהתחום. לומדים ומלמדים האחד את השני.
סוף סוף, הייתה הפוגה קלה מהקורונה (ושיישאר ככה!) וב24.6.2021  שמוליק דורינבאום האלוף הרים כנס מרשים, מקצועי ומלמד בתחום.

בכנס נתנו את משנתם אנשי ה SEO הגדולים ביותר בארץ, באמצעות סדנאות והרצאות מרתקות על התחום.

אז כמו כל חברת SEO  מובילה בארץ, גם אנחנו דאגנו לשלוח ייצוג לכנס, וליאור ישנו- מנהלת מחלקת הSEO  שלנו, חזרה עם תובנות חדשות וישנות, והרבה סיפוק מכנס מעשיר ומרתק.

אז מה היה בכנס ומה למדנו ממנו?

תוכן עניינים

כנס SEO rally

 Core Web Vital

מרצה- עידן בן אור

בהרצאה הדגיש עידן בן אור, את חשיבות העדכון האחרון של גוגל שהחל במאי 2021.
עדכון שמשפיע מאוד על קידום האתרים האורגני ועדיין קורה.
חלק מן האתרים כבר חשים תזוזה מסויימת בתוצאות החיפוש אל מול אתרים אחרים שעדיין לא חוו את העדכון על בשרם.  
ייתכן שהם שרדו את העדכון בגלל שהם התכוננו אליו מרגע שנשמעה הבשורה (כמו שאנחנו עשינו ב wave seo) או משום שהם אינם מתחרים עם אתרים שחזקים מהם מבחינת איכות הציונים של האתר במה שנקרא core web vital.

אז מה זה בכלל העדכון הזה?
גוגל עדכנו שהחל ממאי 21, חישוב ציון האתר ייעשה ע"י חישוב של מספר נתונים, וישים דגש רב על מהירות טעינת האתר, ועל כמה האתר ידידותי למשתמש בדגש על גלישה במובייל.

בהרצאה עידן בן אור חידד את המושגים והמדדים לפיהם גוגל מודד את מהירות טעינת האתר.
הציג למשתתפים את הדרכים לשיפור המדדים והציון הכללי של האתר על מנת שיעמוד בדרישות החדשות של גוגל לאחר העדכון האחרון.

לקריאה נוספת על עדכוני גוגל

הכל על JS  ו- SEO

מרצה- נתי אלימלך

הרבה אתרים היום הינם אתרים דינמיים (כמו האסטרונאוט הנחמד שנמצא בעמוד הבית של האתר שלנו). הלקוחות, והמעצבים אוהבים את התזוזות, שיפור הנראות של האתר.
אין ספק שזו חווית משתמש מעניינת באתר שבנוי  מפונקציות ותכונות ש בשפת ה  JavaScript.
אבל, בהרצאה של נתי אלימלך- הסתכלנו על ה- JS  מעיניו של מקדם האתר שאמור לראות את האתר מנקודת מבטו של גוגל- ותהינו האם JS טוב לקידום האורגני של האתר.

אז מצד אחד-  נכון, האתר מעוצב בצורה יפה יותר, הדינמיות מעניינת מאוד-  ומאידך, זה קצת מפריע לקידום האורגני, מאחר והטעינה של JS דורשת הרבה משאבים, ומאטה את מהירות הטעינה של האתר –  לא טוב לקידום.

אז מה עושים?

נתי אלימלך נתן לנו עצות פרקטיות כיצד לשפר טעינת של JS וכיצד לצמצם את הבקשות של הטעינה על מנת להפריע כמה שפחות למהירות הטעינה.

האמת- דילמה מעניינת, מה יותר חשוב אתר מרהיב ביופיו עם מלא קבצי JS או לדאוג שהאתר יהיה מצומצם בקבצים המפריעים למהירות הטעינה שלו ולקידום האורגני.
הרי בסופו של דבר אנחנו בונים אתר כדי שגולשים יגיעו אליו. ואם לא נצליח לקדם את האתר, אז קצת פספסנו את המטרה לא?

המסקנה שלנו- שילוב נכון ועבודה משותפת של כלל הגורמים האמונים על האתר תעזור ליצור את התמהיל הנכון ביותר של עיצוב מנצח, תכנות מושלם והצלחה בקידום.
וזה בדיוק מה שאנחנו מסוגלים לתת לכם ב Wave Group.

בניית אסטרטגיית SEO בינלאומי

סדנא בניצוחו של רן מגל

ליאור ישנו: "גילוי נאות, את הקורס הראשון שלמדתי בSEO עשיתי אצל רן מגל, לכן בחרתי את הסדנא שלו".

אז הסדנא של רן הייתה על חשבון הזמן של 2 הרצאות אחרות ונהדרות שהעבירו לירז פוסטן ושמוליק דורינבאום- והייתה רוויה בידע עשיר ומקצועי שלא יסולא בפז.

רן נתן למשתתפי הסדנא צ'ק ליסט מפורט הכולל הסבר על כל סעיף, של הדרך שלו לקידום אתרים בתחום הבינלאומי.

רן הסביר על משמעות ריבוי השפות על הקידום, והתאמת אסטרטגיית קידום ספציפית לכל מדינה.
כיצד עלינו להתייחס לשרת, לתוכן, לקישורים . מה נכון לשלב, מה כדאי להפריד ואיך להצליח הכי טוב בכל שפה ובכל אזור על הגלובוס.

מאחר וב Wave Seo  אנחנו מקדמים גם אתרים בינלאומיים- הסדנא הייתה במקום וחידדה לנו שאנחנו פועלים דיי טוב עד עכשיו. שאפו לנו 😊

Zero Clicks

מרצה – לימור ברנהולץ

0 הקלקות על האתר, מה זה? למה זה קורה?
לימור נתנה לנו את כל הסיבות ואיך להחזיר את ההקלקות האורגניות לאתר שלנו.
ככל שגוגל מפתחת את תוצאות ה- 0 , כלומר תוצאות שנותנות לנו את המידע כבר ב SERP (בעמוד תוצאות החיפוש) כמו למשל על שאלות כמו: מה מזג האוויר? או שאליתות  על מתכונים, ושערי המרה של מט"ח- וכבר לא תמיד צריך להיכנס לאתר מסוים כדי לקבל את התשובה על כך.
אבל, מה נעשה אם אנחנו מקדמים למשל את הביטוי "מתכון לעוגת שוקולד" והתשובה כבר נמצאת בעמוד התוצאות?

לימוד דיברה גם על כל מיני אזורים נוספים שהולכים וגדלים בעמוד תוצאות החיפוש ומקטינים את נפח המקום של התוצאות האורגניות.
כמו גוגל מפות, כמו מודעות ממונות סכמות (תוצאות עשירות של אתר מסוים), גוגל שופינג ועוד. תוצאות כאלו  דוחקות את התוצאות האורגניות למטה.

על כל זאת ועוד, משתתפי הכנס קיבלו מידע וטיפים כיצד לשנות את האסטרטגיה כדי לגבור על הירידה בהקלקות ולהגדיל בחזרה את אחוז ההקלקות על האתר.

 SEO עם תג מנג'ר

מנחה- אורן שץ

תג מנג'ר זהו כלי של גוגל שעוזר להטמיע תגים  וקודים באתר- על מנת לשלוט ולנטר את האתר בצורה האופטימלית  לקידום כל אתר ואתר.

אורן שץ- אחד מהגורואים (של מרבית הנוכחים בכנס) נתן לנו מידע מקצועי וספציפי מאוד, כיצד להשתמש נכון בתג מנג'ר לצורך קידום אורגני של האתר.

המסקנות שלנו- כל מה שאורן שץ אומר הוא סוג של קדוש בתחום ה SEO , ואם הוא אומר שהשימוש בתג מנג'ר חוסך זמן וכסף אנחנו מאמינים לו.

למרות שאנחנו ב WAVE SEO  משתמשים הרבה בתג מנג'ר – לאחר ההרצאה הזו, ללא ספק למדנו כמה דברים חדשים שניתן לבצע איתו ומיד רצים ליישם.

לסיכום,

היה כנס מעשיר מקצועי ומלמד- לא הרחבנו על כל ההרצאות, הפטפוטים והמופעים- אבל תהיו סמוכים ובטוחים שחזרנו  חזקים ומחוזקים מהכנס.
קיבלנו חיזוק על כך שאנחנו חברה רצינית ופועלים נכון בכל תחומי ה SEO ולמדנו דברים חדשים שבאמצעותם נשפר, נחזק ונייעל את מחלקת ה SEO  הטובה ביותר בדרום!

ליאור מוסרת שהיה גם אוכל טעים 😊

לאתר הכנס