כיום לכל עסק קיים אתר אינטרנט שבו הוא מציג את שירותיו בין אם זה אתר תדמית או אתר מכירות און ליין שמציג את מוצרי החברה. מטרתו העיקרית של אתר אינטרנט מלבד להציג את שירותי החברה הוא לספק לבעל העסק פניות רלוונטיות מלקוחות פוטנציאליים המעוניינים בשירותים אותם הוא מספק. ישנם מצבים בהם בעל העסק השקיע את מיטב כספו באתר אינטרנט חדשני מבחינה טכנולוגית ועיצובית  והאתר פעיל מספר חודשים אך אינו מייצר פניות לבעל העסק או שמספר הפניות קטן מידי.

במקרים כאלה יש צורך בשיפור יחסי ההמרה באתר, לפני שנסביר מה הפעולות שצריך לעשות, כמה מילים על מה זה בעצם שיפור יחס המרה.

מה זה בעצם שיפור יחסי המרה?

לכל אתר ישנן מספר כניסות ולעומתן מספר הלידים שהושארו או שיצרו קשר בעקבות השהיה באתר- שיפור יחסי ההמרה הוא פעילויות שונות  שאנחנו עושים על מנת שיותר כניסות, יגלו עניין, ינקטו פעולה אקטיבית ויהפכו ללידים ולא ישארו ככניסות בלבד.

למה אין המרות ומה עושים מכאן

יש מספר סיבות מדוע אתר אינטרנט אינו מיצר פניות

תוכן דל:

במקרה שכזה יש צורך לעבות את התוכן בדף ולהוסיף עוד מידע רלוונטי לגולש אודות המוצר או השירות.

חשוב לכתוב את התוכן בצורה מעניינית באופן כזה שתגרום לגולש להשאיר פרטים בטופס על מנת לקבל פרטים נוספים אודות המוצר

גלילה ארוכה:

ישנם מצבים בהם התוכן המוצג בעמוד מכיל מידע רב וישנה הרבה גלילה בעמוד, הגולש לא צורך את כל התוכן המוצג בעמוד ולא מגיע לסופו ומפספס את טופס יצירת הקשר.

במקרים כאלה ניתן להשתמש בטופס צף או ליצור טופס רוחבי המוצג לכל אורך הגלילה באתר.

תוכן דף יבש ומשעמם:

במקרים בהם התוכן המוצג בעמוד כתוב בצורה שטחית ומשעממת רוב הסיכויים שהגולש יעזוב את האתר מבלי להשאיר פרטים.

במקרה זה יש צורך לעשות חשיבה מחודשת כיצד ניתן לכתוב את הטקסט המוצג לגולש בצורה יותר מעניינת ומלהיבה כזאת שתגרום לו להשאיר פרטים בדף.

טקסט בטפסי האתר אינו מניע לפעולה:

בטקסט המוצג בטפסי האתר רצוי במקום לרשום רק צור קשר לרשום טקסט המניע לפעולה למשל לפגישת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים או נשארו יומיים למבצע מהרו להשאיר פרטים.

עמוד ללא טופס צור קשר:

כל דף באתר חייב להכיל טופס ליצירת קשר על מנת לגרום לגולש להשאיר פרטים כבר באותו הדף אליו נחשף ולא לגרום לו לחפש את טופס הצור קשר הכללי של האתר וללכת לאיבוד בדרך.

שדה בעייתי או שדות מרובים בטפסי הצור קשר או טפסי הרכישה:

לגולש אין סבלנות. כל שדה נוסף עלול להוריד את הנכונות למלא את הטופס. מספר שדות רב בטפסים עשוי למנוע מהגולשים להשאיר פרטים. רצוי לצמצם את מספר השדות רק לחשובים ביותר למשל בטפסי צור קשר: שם מלא,טלפון וכתובת דואר אלקטרוני שדה בעייתי למשל עשוי להיות שדה של מילוי תעודת זהות

עוד כלי שכדאי להכיר לצורכי ניתוח ודרכי פעולה הוא מפות חום

מפות חום הנו כלי ניתוח שעוזר לנו לנתח את אופן השימוש של הגולשים באתר לדעת באילו מקומות הם לוחצים בתפריט, עד לאן גוללים בעמוד מסוים, היכן לוחצים בטפסי הצור קשר וכדומה.

בעזרת ניתוח הנתונים אנו מנתרים את מה שדורש תיקון ושיפור, מבצעים את התיקונים ועוזרים לכל אתר לשפר את יחס ההמרה שלו ובהתאם להביא ליותר לידים ולקוחות חדשים.